Arbeidet med å renovere min California 1998 TDI går for fullt.
Skal ha av fronten på bilen. Det jeg lurer på er hvordan platen mellom grill og støtfanger er festet. Denne platen går over hele fronten og ut på sidene. Regner med at det er det man kaller en longnose jeg har.Eller Koreaner om du vil...
Støtfanger er vel ikke så vanskelig å få av etterpå. Regner med denne modellen også har servicestilling på radiatoren.
Finner ikke noe relatert til denne modellen i min Haynes bok....
erlingjo
Demontere fronten på min California
Re: Demontere fronten på min California
Klips løs blinklysfjærfester i motorrom, før blinklysene rett framover til de er frie.
Skru ut en skrue på hver hovedlyktvinge (bak blinklysene når de står på plass).
Skru ut tre skruer i ekspanderklips i plastdel i frontstykke.
Klem inn spak i låseklips mellom frontstykke og skjerm og dra frontstykke fram, høyre side spak mot høyre, venstre side mot venstre (spak er under blinklys når det er montert, ser den greit med speil).
Skru ut en skrue på hver hovedlyktvinge (bak blinklysene når de står på plass).
Skru ut tre skruer i ekspanderklips i plastdel i frontstykke.
Klem inn spak i låseklips mellom frontstykke og skjerm og dra frontstykke fram, høyre side spak mot høyre, venstre side mot venstre (spak er under blinklys når det er montert, ser den greit med speil).
-
erlingjo
- -

- Car: T5 på jobb.T4 California exlusive hjemme
- Phone: 950 59597
Da er hele fronten demontert.Alle skruer løsnet uten protester. Klipsene som holder platen mellom støtfanger og grillen gikk i tusen knas. De var blir ganske sprø. Så de må jeg få tak i ett eller annet sted.
Som forventet var frontvangen ganske rusten. Så den velger jeg å skifte. Den kan nok reddes med sandblåsing. Men med norske timepriser er det nok billigere å få den ny fra England...
erlingjo
Som forventet var frontvangen ganske rusten. Så den velger jeg å skifte. Den kan nok reddes med sandblåsing. Men med norske timepriser er det nok billigere å få den ny fra England...
erlingjo
-
california
- -

Hehe mine klips er og historie. Fant ut at strips er løsningen. Klippes av neste gang og du får 200 strips for prisen av et klips. 
1996 California 2,5 TDI - solgt..
1998 V70 2,5 TDI - arvet av Junior.
XC70 D5 2004 - konas bil.
XC70 D5 2006 4C - min dagligbil.
Datsun 300zx 1985 3.0 V6 - kosebilen min.
1998 V70 2,5 TDI - arvet av Junior.
XC70 D5 2004 - konas bil.
XC70 D5 2006 4C - min dagligbil.
Datsun 300zx 1985 3.0 V6 - kosebilen min.