Lime lekkasje i frontrute?
Lime lekkasje i frontrute?
Løsnet på en framskjerm på min T4 i dag, i håp om å finne masse løv der som blokkerer dreneringen. Det fant jeg ikke. Det så heller ryddig ut der, og rustfritt. Det betyr vel at vannet jeg får innunder teppet på begge sider forran må stamme fra lekk frontrute...og ved nærmere ettersyn kan jeg se at pakningen har krympet i nedre hjørnet, og spriker fra karosseriet. Er det håp for å fylle hullet med Tec7? Eller må ruta rett og slett skjæres ut og limes på nytt?

- 03 T4b Transporter Syncro 2.5 TDI AXL
- 99 T4a Transporter Syncro 2.5 TDI ACV
- 98 T4b Caravelle 2.5 TDI ACV
-
MostlyHarmless
- -

- Car: Passe jålete T4 Caravelle 2002 :-)
Re: Lime lekkasje i frontrute?
Jeg skiftet rute for litt siden, og fikk lekkasje i i vinduet.
Etter å ha reklamert på jobben, prøvde de å tette ved å ta av plasten på a-stolpen og gjøre en quick fix. det fungerte dårlig. måtte reklamere på nytt og da måtte de ta ut ruta igjen.
tror ikke det er tett fremdeles, men vanskelig å teste på vinteren
Når det gjelder å ta av frontskjermen... var det stor jobb og fikk du den av uten å skade den?
Jeg hentet bilen fra skade verksted i går etter å ha blitt påkjørt bakfra. I mens bilen var på skadeverksteder, var det en tråd her for litt siden som linket til en tråd med de sykeste bilder av en komposthaug bak skjermen. Jeg ba dem derfor om å ta av skjermene og lage en slik drenering som vist i nevnte tråd. Da fikk jeg vite at skjermene var festet godt og med kitt og at det var en stor jobb.
Det de imidlertid gjorde gratis for meg var å gå på med kamera til trange steder og påviste at det ikke var så galt med ståa bak mine skjermer. Og de anbefalte å heller understellsbehandle godt nå når bilen var tørr etter både å ha hatt bilen innendørs i lang tid - og en tur i en varm lakkboks.
Så et besøk til et skadeverksted for å høre om de har slikt kamera for kontroll er herved min anbefaling.
oppdater oss gjerne på hvordan det går med ruta di.
Mvh.
Arild
edit: typos
Etter å ha reklamert på jobben, prøvde de å tette ved å ta av plasten på a-stolpen og gjøre en quick fix. det fungerte dårlig. måtte reklamere på nytt og da måtte de ta ut ruta igjen.
tror ikke det er tett fremdeles, men vanskelig å teste på vinteren
Når det gjelder å ta av frontskjermen... var det stor jobb og fikk du den av uten å skade den?
Jeg hentet bilen fra skade verksted i går etter å ha blitt påkjørt bakfra. I mens bilen var på skadeverksteder, var det en tråd her for litt siden som linket til en tråd med de sykeste bilder av en komposthaug bak skjermen. Jeg ba dem derfor om å ta av skjermene og lage en slik drenering som vist i nevnte tråd. Da fikk jeg vite at skjermene var festet godt og med kitt og at det var en stor jobb.
Det de imidlertid gjorde gratis for meg var å gå på med kamera til trange steder og påviste at det ikke var så galt med ståa bak mine skjermer. Og de anbefalte å heller understellsbehandle godt nå når bilen var tørr etter både å ha hatt bilen innendørs i lang tid - og en tur i en varm lakkboks.
Så et besøk til et skadeverksted for å høre om de har slikt kamera for kontroll er herved min anbefaling.
oppdater oss gjerne på hvordan det går med ruta di.
Mvh.
Arild
edit: typos
Last edited by MostlyHarmless on 05 Feb 2016, 14:06, edited 1 time in total.
Han som fant opp hjulet var ganske smart.
Han som fant opp de tre andre var et geni.
Han som fant opp de tre andre var et geni.
Re: Lime lekkasje i frontrute?
Jeg tok ikke skjermen helt av, da den hang i kitt i nedkant ved hjulhuset. Men det var nok til at jeg klarte å se ned der med en hodelykt. Jeg kunne fått til å blåse nedi der med en lang trykkluftpistol. Kanskje er det til og med mulig å komme til med støvsuger med den rette forlengeren.MostlyHarmless wrote:Når det gjelder å ta av frontskjermen... var det stor jobb og fikk du den av uten å skade den?
....
Da fikk jeg vite at skjermene var festet godt og med kitt og at det var en stor jobb.
Det er to skruer du setter døra på gløtt får å komme til. Så er det tre skruer på en leppe bak panseret. Og tre skruer bak fangeren. Min bil var så og si ren på høyre side, selv om den aldri har vært løsnet på. Det sprutet i originallakk da jeg løsnet skruene.
- 03 T4b Transporter Syncro 2.5 TDI AXL