Vi har vært i samtale med nav om tilpasset bil til et av barna våre. Og som den "ansvarsfulle" far jeg er så har vi begynt å legge planer [emoji39]
Det er bestemt at vi skal bestille en ny Caravelle T6 lang utgave. Denne blir bestilt med 150 hk og DSG. Da Highline utgår grunnet høy egenvekt, så blir det en Comfortline. dog...:
Har vært i samtale hos Møller Nesttun idag, og følgende er satt opp og venter på godkjenning hos nav mtp vekt..
3,2 tonn totalvekt
Vannvarmer med ur og fjernstyring
Led hoved- og baklykter
Tonede ruter (nav monterer, mørkere enn originalt)
Krompakke (utgår inntil videre, leveres kun til kort fra fabrikk)
Parkeringssensorer foran og bak
Ryggekamera
Hengerfeste
2 skyvedører, elektrisk åpning fra VW
Motorisert bakluke fra VW
Cruise controll, adaptiv
Takvinge (kjøpes senere)
Tåkelys foran
Mirror link, App Connect radio istedet for navi (speiler telefon, bruker telefonens navi i bilens skjerm)
Klargjort for Iphone
Originale alu på vinterdekk
Utfra hva jeg finner, så skal jeg ha ca 150 kg nyttelast etter at rullestol, heis, gulv , 5 sitteplasser med folk a 75 kg på plass samt elektrisk manøvrerbare dører bak samt elektrisk bakluke. (tyngste barnet veier 40 kg, så i praksis har jeg ca 250 kg nyttelast når alle hjelpeutstyr er med..)
Felger har jeg forsåvidt fått fatt i, det viste seg at naboen hadde et sett RH ND Ultra 9x20" liggende i garasjen som han ville gi meg :O
De skal få et strøk lakk før de kommer på bilen, blir noe mørkere enn originalt. Tenker gunmetal grey, men vi får se
Kommer også til å legge folie mellom fordør og vinduer bak slik at den får Highline-looken
Har sett litt på skvettlapper, og har funnet noen uoriginale som ikke står midt på støtfangeren bak..
Vi har landet på Blackberry som farge
Inspirasjon til bilen;

Sent from my aiFåon using Tapatalk