Flytting utført, varmgarasje FTW!
Speil ikke byttet. Det kommer en dag. For en tid siden spurte jeg Møller om hva innholdet i storservicen går ut på, det blinker "service" i turtelleren ved oppstart.
1. Tidsbestemt/km.avhengig service, personbil
bytte av olje & filter
Bytte av luftfilter
bytte av dieselfilter
bytte av pollenfilter
full gjennomgang av hele bilen (den trenger jeg utdyping på, trur eg)
kr. 2.898,48 (fordi jeg tar det meste av overstående sjøl)
2. Bremsevæskeservice (utenom)
kr. 1.184,81
3. Skifte tannreim, med delesett og vannpumpe
lagt ved pris også på skifte av registerreim
kr. 12.835,27
4. PKK
kr. 600,-
(tenker den tar jeg hos NAF, gitt)
5. Klimaservice, (bytte av gass/sporingsvæske)
kr. 1.990,58
6. skifte av tannreim for dieselpumpe
kr. 6.968,79
7. Skifte av (den skal ikke byttes noen sinne...) girolje
kr. 1.343,06
8 Bytte av ytre drivakselmansjett, begge sider
6.027,98
Nja, hva skal man si. Dette er en godt frisert smørbrødliste basert på storservice eller hovedservice, hva enn som er størst 8for det er den servicen bilen skal ha iht termin).
Det er greit å kunne gjøre ting sjøl også. Totalen for detta over står priset til kr. 33.849,- og da tror jeg jaggu ikke VACN-medlemsskapets rabatter er inklusive. Vil man jo ikke bare tjene inn, men få betalt tilbake i stort monn
-Jeg har en oljelekasje (ytre, mind you!) som har pågått siden jeg fikk bilen, det "må være" ei pakning en eller annen plass som er morken for det har ligget olje uttapå motor og motordeler så lenge jeg har hatt bilen :
første PKK hos selvsamme Møller Kalbakken betalte jeg for motorvask og de spylte det som er aller mest synlig når man åpner panseret. Ikke av med motordekselet under og ikke avfetting og motorvask i det store og hele, den gang.
Nå er det mer olje og skjit rundt om i motorrommet og den betalte motorvasken jeg ikke fikk mye av skulle vært gjort.
Sånn fordi jeg ser for meg å frisere smørbrødlista enda mere, er det noen som har anelse om hvor mye bremsevæske som skal i bilen og hva "delenummer" for slikt evt spec skal være ?
Jeg er ikke stødig nok på skruing til at jeg tar tannreim for vassause eller dieselpumpe på strakarm, er det noen som veit av rimeligere pris andre steder i Oslo ? Rett over gata for der vi bor er adressen Bilstereospesialisten i alle år bodde på i St Halvards gate og der står det et verksted - noen her som har brukt dem ?
Får igjen på skaffen men - som vanlig - er det ikke mer enn tilstrekkelig til å kjøpe en Bugg. Så å få bilen ferdig trur jeg ikke blir sånn helt med én gang, det blir vel nærmere utløpet av PKK-perioden enn ved begynnelsen (1. juni).
Tips, råd, innspill ?