Tur-Bo wrote:Gratulerer

hva har du ellers brukt av manifoiler, generator, motorfester og vannpumpe ? Har også en Seat afn som venter til min bil
Denne var tver-stilt i donorbilen, DVs går rett på motorfestene til T3 uten behov for mod.
Dette har vært en meget simpel og basic bytte med hensyn av å får bilen i bruk igjen så fort som mulig...kanskje kan betegnes som en 'Retro bytte'..

Dette er en m-tdi nå...Har brukt mekanisk jx pumpe (som også gikk rett på motoren uten mod)...Brukte også jx luftfilter i orig plassering....Jx manifolder både eksos og innsug.
Bruker orig. Tdi generator (120A)...Tdi servopumpe og vannpumpe....også glødepluggene er kobblet rett opp på jx systemet, men motoren starter tvert og virker som om den ikke trenger mye gløding. Jeg har også Jx kaldstart når jeg har brukt jx pumpen selvfølgelig.
Jeg har ikke tenkte på denne jobben som en 'performance' bytte men jeg måtte bytte motoren uansett. Vil tror at jeg ikke får noe særlig mer ytlse ut av denne når jeg har brukt såpass mye Jx 'stæsj' (jx pumpa osv) eller, men det er godt å får den på veien igjen.
Ja jeg bruker Tdi turbo'n også.
Jeg har fortsatt donorbilen her og skal ta ut ledningsnettet osv slik at jeg har full Tdi mulighet senere evt.
Jeg må si at motoren går pent og stillere en Jx'n og.
Tdi'n hadde ikke 'air con' eller...noe som var GODT...når den tar opp en del plass ned på høyresiden der.
Ndg innsg. manifold, jeg sammenliknet dem og fann ut at volummessig ser dem like ut allikevel, men innstussen til jx'n er mye bedre posisjonert ift rør fra turbo for eksempel. Det blir litt mer plass 'opp på' ved topplokket osv som var greit når jeg skulle bruke orig. luftfilter.
Nick.
VW Mjøsa.
NT2K.
1990 Syncro Doka 1,9 m-Tdi
1990 1,9 Tdi Trufa Coach
2000 Land Rover Discovery II Td5.
Ford 4000
TLF 91785288.