hei
trenger noen råd i forbindelse med OBD auto Doctor, (er dette det samme som vag com) ?
kjøpte på e-bay ELM 327 mini inter face for å kunne lese og slette feil koder, men får det ikke til,
plugger inn kontakten i bilen og får et rødt lys, prøver å koble opp nettbrettet og ting skjer, men når den skal begynne å kommunisere med bilen ender det med disconected
spørsmål: skal tenningen på bilen være på eller av ?
hva gjør jeg feil ??
OBD auto doctor
-
MostlyHarmless
- -

- Car: Passe jålete T4 Caravelle 2002 :-)
Re: OBD auto doctor
Kjenner ikke til den doktoren.
Men skal du ha kontakt med ECU eller andre enheter, så må tenning være på.
Det gjør ingenting om motoren går også, så slipper du å tømme batteriet mens du holder på.
Mvh.
Arild
Men skal du ha kontakt med ECU eller andre enheter, så må tenning være på.
Det gjør ingenting om motoren går også, så slipper du å tømme batteriet mens du holder på.
Mvh.
Arild
Han som fant opp hjulet var ganske smart.
Han som fant opp de tre andre var et geni.
-
hustadrem
- Car: T4 96 syncro AAB CTV
- Phone: 98547452
Jeg har også en ELM 327, Prøvde og bruke den til å slette feilkoden på airbagen i min 96 T4. Prøvde flere program men ingenting fungerte for meg.
Det er ikke det samme som VAG COM.
MVH
Det er ikke det samme som VAG COM.
MVH
Tor Ove
96 Mod T4 syncro AAB, CTV kasse
-
Rudeboy
- -

- Car: T4b California Coach syncro
- Phone: 666
Innbiller meg jeg hadde en slik en, den fungerte i så fall for avlesing av feilkoder (noen av dem).
For å få gjort noe så anbefaler jeg VAGCOM.
For å få gjort noe så anbefaler jeg VAGCOM.
Hei
Har prøvd flere ganger men får det ikke til å virke,
Skal investere i vagcom noen som kan anbefale merke og forhandler
Noen som har en link?
Mvh
oveove1
Har prøvd flere ganger men får det ikke til å virke,
Skal investere i vagcom noen som kan anbefale merke og forhandler
Noen som har en link?
Mvh
oveove1
-
MostlyHarmless
- -

I norge: https://www.bildiagnosebutikken.no/vag- ... rface.html
Ellers er de av og til på finn.no. Jeg fant min der.... men de koster mer enn 199,- så man må belage seg på å betale noen kroner selv for brukt.
Ellers er de av og til på finn.no. Jeg fant min der.... men de koster mer enn 199,- så man må belage seg på å betale noen kroner selv for brukt.
-
Runewilliam_Mercury1952
- -

- Car: T4 2000 APL, 1952 Mercury
De Elm327 leserne jeg har sett leser kun Can Bus. Våre litt eldre biler har ikke Can Bus. De kommuniserer på "K link"
Sent fra min S50 via Tapatalk
Sent fra min S50 via Tapatalk
-
hustadrem
- Car: T4 96 syncro AAB CTV
- Phone: 98547452
Du finner vdcs program som ikke er "ekte" på ebay og andre steder. ligger på ca 600,- men disse kan du ikke oppdatere og det er noen begrensninger om jeg ikke tar helt feil. De fungerer fint til eldre vw har jeg hørt.
Det koster en god del mer for original vare. (4-6k) Og om du ikke bruker dette ofte så kan det være mer lønnsomt å ringe noen som har eller betale noen kr på verkstedet.
Mvh
Det koster en god del mer for original vare. (4-6k) Og om du ikke bruker dette ofte så kan det være mer lønnsomt å ringe noen som har eller betale noen kr på verkstedet.
Mvh
Tor Ove
-
MostlyHarmless
- -

Jeg kan ikke anbefale annet enn å kjøpe den originale enten till full pris eller en brukt.
Min erfaring er at når du viser PCen til verkstedet og peker på et tall i VCDSen som ikke er som det skal og sier "fiks det tallet der" så sorterer du raskt både kompetanse og seriøsitet til verkstedet.
Har de ikke peiling på hva de skal gjøre sier de det og sender deg videre. For du har jo allerede indirekte fortalt dem at du har verktøyet for å sjekke om jobben er gjort riktig.
Du vil derfor aldri måtte betale verkstedutgifter som ikke fikser noe som helst, men som møller og andre useriøse lett vil kunne snakke seg bort fra. For fasiten er ganske tydelig når jobben er gjort.
For min del de best anvendte tusenlappene jeg har brukt på min T4.
Mvh.
Arild
Edit: har samtidig lyst til å si at jeg siden har brukt et verksted etter at de har sendt meg videre etter å blitt forespurt om trøbbel i VCDS de ikke hadde kompetanse til å fikse. Det handler om å bruke tiden og pengene riktig. Gjelder både verksted og meg om kunde. Er også fint for verkstedet å slippe sure kunder pga en noe vag problemstilling.
Min erfaring er at når du viser PCen til verkstedet og peker på et tall i VCDSen som ikke er som det skal og sier "fiks det tallet der" så sorterer du raskt både kompetanse og seriøsitet til verkstedet.
Har de ikke peiling på hva de skal gjøre sier de det og sender deg videre. For du har jo allerede indirekte fortalt dem at du har verktøyet for å sjekke om jobben er gjort riktig.
Du vil derfor aldri måtte betale verkstedutgifter som ikke fikser noe som helst, men som møller og andre useriøse lett vil kunne snakke seg bort fra. For fasiten er ganske tydelig når jobben er gjort.
For min del de best anvendte tusenlappene jeg har brukt på min T4.
Mvh.
Arild
Edit: har samtidig lyst til å si at jeg siden har brukt et verksted etter at de har sendt meg videre etter å blitt forespurt om trøbbel i VCDS de ikke hadde kompetanse til å fikse. Det handler om å bruke tiden og pengene riktig. Gjelder både verksted og meg om kunde. Er også fint for verkstedet å slippe sure kunder pga en noe vag problemstilling.