Har lest mange tråder her inne om ulyd i forstilling, men klarer ikke å finne ut av min ulyd.
Det går som følger: Det er klunking når jeg svinger mot venstre,(gjerne litt hardt) og ved dårlig asfalt og grusvei. jeg har i tillegg noe knitring/ulyd fra en drivaksel/drivledd, men har ikke lokalisert hvilken. (Tror den er bak). Hvordan finner jeg ut av det? Har en gåen drivakselmansjett framme på høyresiden.
Har bilen stående på bukker med forhjulene av, men klarer ikke å finne ut hva som er gåent og lager klunkingen. Det jeg kan se er at en del av foringene rundt om er litt sprukne så de er ikke ny av året.
Når jeg begynner å demontere så tenker jeg at det er like greit å bytte demperne og lenkearm. Der mansjetten er gåen kan jeg vel like greit bytte drivleddet også? Tenker at det kan være fullt av drit og har bergenset levetid? Hva mer skal jeg ta når jeg er i gang (Hvis jeg kommer i gang og ikke gir opp og setter bort jobben til noen som har peiling)
Og en ting til, jeg har ikke klart å finne ut hvor det er man skrur for å ta av spennet på torsjonsfjæringen.
Noen som orker å svare enda en amatør?
Enda en tråd om ulyd i forstilling. 1999 2,5 tdi syncro
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Re: Enda en tråd om ulyd i forstilling. 1999 2,5 tdi syncro
Alt du spør om er jo alt diskutert, men oppfattelsen av lyder varierer jo. 
Begynn med mansjetten. Vask leddet og sjekk for sprekker. Er det ikke det, hadde jeg klinka det sammen igjen. Fruens tok jeg en test på. Også høyre drivledd. Rustent inni, men ikke sprekker, tydelig slitasjemerker. Pussa litt med sandpapir og gjorde alt ikke etter boka. Det gikk 100000km til med ny mansjett. Men da var det skikkelig slutt.
Begynn med mansjetten. Vask leddet og sjekk for sprekker. Er det ikke det, hadde jeg klinka det sammen igjen. Fruens tok jeg en test på. Også høyre drivledd. Rustent inni, men ikke sprekker, tydelig slitasjemerker. Pussa litt med sandpapir og gjorde alt ikke etter boka. Det gikk 100000km til med ny mansjett. Men da var det skikkelig slutt.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter