Nye støtdempere..
Nye støtdempere..
Fant til min forskrekkelse ut at den ene støtdemperen bak var 100% tvers av! Løftet den opp på bukk, og der stakk støtdemperen rett ut!! Bytta til nye ute i søledammen i dag, og jeg må si at det må vel være de best investerte 1300,- kr i min bils historie!(Tror ikke den har vært knekt så lenge, men jeg har ikke merka noe forskjell) Bilen ble MYE bedre å kjøre.. Trodde lang T4 var litt humpete, men det ble det slutt på nå!! Dessuten var jobben meget overkommelig. Gjort på max 1 time i søledammen!
Martin
Den gule fare
Den gule fare
Hei,.. jeg kjøper mye deler hos bilextra. Kun gode erfaringer derfra.
Kjøpte dempere fremme til T4 vogna mi forrige sommer, og de funker fint.
Litt mer arbeid å bytte foran enn bak, men godt overkommelig hvis du setter av 2 timer. 2 dempere foran betalte jeg 1600,- for (ja, tilsammen for begge)
Når det gjelder kjøp av bildeler har jeg følgende erfaringer:
- Ligg unna Biltema. De har egne produserte bildeler, og er ofte kritkk
verdige pga at delene ikke har samme slitasje egenskaper.
- Andre butikker som Bilextra, Snapdrive, Mekk, og Meka har
orginaldelene som selges hos alle merkeverksteder, bare i en annen
innpakning.
Jeg kjøpte glødeplugger til min 2,4D hos VAG for en tid siden, og fant ut at jeg kunne kjøpt samme pluggene for under halv pris hos Bilextra. Jeg konfronterte VAG med dette, og de (motvillig) måtte innrømme at flere av deres slitedeler var ikke "orginaldeler man bare får hos merkeverksted". De kunne fåes hos andre, men da gjaldt ikke VAG garantien på delene fikk jeg beskjed om.
Etterpå kjøpte jeg dempere hos Bilextra, 40% billigere enn hos VAG, med lengre garanti enn det VAG har på sine dempere
Kjøpte dempere fremme til T4 vogna mi forrige sommer, og de funker fint.
Litt mer arbeid å bytte foran enn bak, men godt overkommelig hvis du setter av 2 timer. 2 dempere foran betalte jeg 1600,- for (ja, tilsammen for begge)
Når det gjelder kjøp av bildeler har jeg følgende erfaringer:
- Ligg unna Biltema. De har egne produserte bildeler, og er ofte kritkk
verdige pga at delene ikke har samme slitasje egenskaper.
- Andre butikker som Bilextra, Snapdrive, Mekk, og Meka har
orginaldelene som selges hos alle merkeverksteder, bare i en annen
innpakning.
Jeg kjøpte glødeplugger til min 2,4D hos VAG for en tid siden, og fant ut at jeg kunne kjøpt samme pluggene for under halv pris hos Bilextra. Jeg konfronterte VAG med dette, og de (motvillig) måtte innrømme at flere av deres slitedeler var ikke "orginaldeler man bare får hos merkeverksted". De kunne fåes hos andre, men da gjaldt ikke VAG garantien på delene fikk jeg beskjed om.
Etterpå kjøpte jeg dempere hos Bilextra, 40% billigere enn hos VAG, med lengre garanti enn det VAG har på sine dempere
Vidar Øverås
Nyjord-vegen 48
2012 Caravelle 2.0 TDI 114HK
Nyjord-vegen 48
2012 Caravelle 2.0 TDI 114HK
Jeg kjøpte på BileXtra, merket var KYBE, de funker fint som bare det..
Var redd de skulle bli for myke på min lange velle, men ser ut som de passer meget bra. Kan og annbefale de ekstra kraftige fjærene bak, som bileXtra oghså har, koster litt, men er meget gode hvis du kjører med litt last i bilen, disse ble montert på en kort 97 modell, og bare positive tilbakemeldinger, rene "sportsbilen".....
Var redd de skulle bli for myke på min lange velle, men ser ut som de passer meget bra. Kan og annbefale de ekstra kraftige fjærene bak, som bileXtra oghså har, koster litt, men er meget gode hvis du kjører med litt last i bilen, disse ble montert på en kort 97 modell, og bare positive tilbakemeldinger, rene "sportsbilen".....
VW Caravelle T4 2.5 TDI - 1999
-
Rudeboy
- -

- Car: T4b California Coach syncro
- Phone: 666
Garanti
Jf lovverket skal ikke gode, uoriginale deler ha en pøkk å si ift garantien på bilen.
Eks. - en 2005 T5 som du dytter neddi noe glødeplugger som møter standarden VWs glødeplugger er innafor normen av, men som du kanskje finner et annet sted for halve prisen.
Det er relativt vanlig at merkesjappa da sier "Najda, garantien gjelder ikke" men det er løgn og/eller uvitenhet (ett av to, gjerne begge).
mvh,
Yngve S
Eks. - en 2005 T5 som du dytter neddi noe glødeplugger som møter standarden VWs glødeplugger er innafor normen av, men som du kanskje finner et annet sted for halve prisen.
Det er relativt vanlig at merkesjappa da sier "Najda, garantien gjelder ikke" men det er løgn og/eller uvitenhet (ett av to, gjerne begge).
mvh,
Yngve S
Da har jeg slike fjører: http://caravelle.wifidal.tk/./gallery2/ ... b2a209bd5dKMiland wrote:Litt høyere blir den, emn selve fjæren er ikke høyere enn den orginale uten belsatning.. men den kniper seg nesten ikke sammen...wirre wrote:Gjør disse ekstra kraftige fjørene at bilen blir EKSTRA høy også? min er UTROLIG høy bak!
Martin
Den gule fare
Den gule fare