Endelig fått ut albuen til å lage en prosjekt tråd...
Er noen år siden jeg pusset opp Sika`n som jeg fortsatt har ( viewtopic.php?f=55&t=27772 ) så suget etter et nytt T3 prosjekt ble for stort.. Har alltid hatt lyst på en camper så denne gangen ble det en -87 Trufa Camper med Diesel så klart
Er vel kjent på forumet her fra før da det er flere her inne som har eid den tidligere.
Helt ok stand med krevde litt stell utvendig og innvendig.
Golf-1 Rallycross
1958 Boble
1968 Boble
1982 T3 1,9AEF D SIKA
1987 T3 1,9AEF TD Trufa Camper
Ut med alt av interiør, nytt gulv, lagde en del nye plater og la folie på alle platene. Ble også kjøpt inne en del nye lister fra Reimo. Byttet ut det ene skapet med kjøleskap, da det er mye viktigere på tur enn ekstra lagringsplass
Golf-1 Rallycross
1958 Boble
1968 Boble
1982 T3 1,9AEF D SIKA
Takker og neste år er den veteran;-) første langtur i dag, 18 mil med kano på taket. Gikk som en drøm bortsett fra at viftereima røyk etter 20meter ny hadde jeg med så vips var jeg på hjul igjen:-) og til de som tviler til 70mm senk må jeg si at den fortsatt har T3 følelsen og er helt kanon å kjøre ikke super stiv og ukomfortabel.. neste blir å få inn en AEF motor jeg har liggende, men må få på en turbo på den først. God sommer hilse en fornøyd eier av en camper som skal brukes i sommer
Golf-1 Rallycross
1958 Boble
1968 Boble
1982 T3 1,9AEF D SIKA
Jeg vet, ble små skuffa med en gang... men etter å ha kjørt den synes jeg den er perfekt. For den er absolutt kjørbar. Tok et mål nå og jeg målte 36cm.. kjør debatt!
Golf-1 Rallycross
1958 Boble
1968 Boble
1982 T3 1,9AEF D SIKA
VW-Håvar wrote:Jeg vet, ble små skuffa med en gang... men etter å ha kjørt den synes jeg den er perfekt. For den er absolutt kjørbar. Tok et mål nå og jeg målte 36cm.. kjør debatt!
Syns den ble flott... Men kunne du målt fra senter av hjul og til hjulbue også. Det er liksom det mest "korrekte" målet for å vise senk.
Jeg har hhv 33 og 37 cm foran og bak på Coachen med H&R 55mm.
Last edited by OddN on 16 Jul 2016, 00:47, edited 1 time in total.
Hmm...30cm på Postbilen. Da er det noe rart med settet ditt. Har du modifisert gummibufferne? Det må du gjøre med såpass lav senk. Ellers bumper den bare på de.
Takk takk måtte smile når jeg satte i gang med denne.. nøyaktig 20 år siden jeg satt i sammen min første T3. Så er tilbake der det starta med senk og 18"
Golf-1 Rallycross
1958 Boble
1968 Boble
1982 T3 1,9AEF D SIKA
VW-Håvar wrote:Ja noe er det.... måler 34 fra senter felg til skjermbue. De bumperne er fjerna... de som er tredd over dempern..
Både foran og bak? Da er det kanskje sånne fjærer jeg skulle hatt bak da... Synes min er litt høy bak i forhold til foran. Er ikke noe fan av det nedoverbakke-stuket. Og jeg syns din fikk veldig "rett" stuk.
Hvor bestilte du de AVO fjærene fra?
Og hvilken dekkdimensjon har du forresten på 18tommerne?
Jepp er 70mm sett foran og bak. Bestilte settet med dempere fra Brickwerks. Profilen er 35 (215) men kan tenke meg noe høyere profil bak etterhvert.
Hadde første tur med overnatting i går minstemann på 2 år sov i køyesenga og eldstemann i senga med meg. Og kjærringa sov ute i telt, helt perfekt:-) T3 camper er livet;-)
Golf-1 Rallycross
1958 Boble
1968 Boble
1982 T3 1,9AEF D SIKA
Takker, nei den gråfargen blei grei selv om jeg bomma på fargeblandingen.. var derfor jeg gikk for noe annet en sølvfargede felger, synes det gjorde seg meg gull nei dessverre så er de ikke ekte, men de er laget av kønig så er ikke den verste sorten repro
Golf-1 Rallycross
1958 Boble
1968 Boble
1982 T3 1,9AEF D SIKA
Takker den sperrekassa fortalte jonboy meg om men synes hjula gnager mye i svinger ved lav hastighet med pådrag.. er dette normalt? Hva slags sperre er det som sitter i disse kassene? Men jammen en god bil, langt fra oppbrukt
Golf-1 Rallycross
1958 Boble
1968 Boble
1982 T3 1,9AEF D SIKA
Narle: vet hva slags olje det ble brukt på kassa? Har jo kjørt rally og rallycross biler med sperre så på meg virker det som om den "sperrer" litt "tidlig" om dere skjønner..
Golf-1 Rallycross
1958 Boble
1968 Boble
1982 T3 1,9AEF D SIKA
VW-Håvar wrote:Takker den sperrekassa fortalte jonboy meg om men synes hjula gnager mye i svinger ved lav hastighet med pådrag.. er dette normalt? Hva slags sperre er det som sitter i disse kassene? Men jammen en god bil, langt fra oppbrukt
Min sperrekasse "gnager" også, og jeg vet jeg har korrekt olje.