Hei
Har nylig kjøpt en 97 2.5TDI caravelle.
Etter at bilen har stått over natta og jeg starter den om morgenen kommer det veldig mye hvit røyk fra eksosen i tillegg til at bilen romler og rister litt. Gir seg etter ca 1 minutts med kjøring, og når motoren begynner å bli varm går motoren som om den var ny... Noe jeg bør sjekke ? Hva kan gjøres for å få en litt finere start på motoren ???
Kommer an på om du vil ha bil å kjøre med til vinteren eller ikke.
Selvsagt må du ordne dette. Uten gløding kan du stort sett drite i å bruke en diesel på vinteren. Da starter den ikke. Motorvarmer kan løse problemet delvis.
Der Postmeister wrote:Kommer an på om du vil ha bil å kjøre med til vinteren eller ikke.
Selvsagt må du ordne dette. Uten gløding kan du stort sett drite i å bruke en diesel på vinteren. Da starter den ikke. Motorvarmer kan løse problemet delvis.
Kontrollere de først. Se om systemet funker. Og så bytte det som evt er feil. Plugger er som regel feilen. Dumt du ikke tok det når toppen først var av. Så ekstremt mye lettere da.
Dyrt? Spørs hva du mener. Anbefaler deg originale der. De viser seg ofte best og lengst holdbarhet. På fruens T4 bytta jeg en gang på 230000km.
Kan du skru sjøl så sparer du kroner. Verktøyet du trenger har de fleste av oss ikke.