Bus Camp 2016

Opplysninger/infor ang Treff og Møter som er relevant for Type 2

Moderators: vwcoach, Andrew, Vissvass

brødbilen
-
-

Re: Bus Camp 2016

Post by brødbilen »

Fantastiskt treff,og veldig hyggelig og treffe gamle kjente igjen :) Masse flotte vogner,så blir det jo for første gang litt publisitet i lokal avisa og noen intervjuer fra den lokale radiostasjonen :)

Mvh Gøran S
GØRAN SÆTHER
VW Caravelle 94 Mod

Subaru Forester 09 Mod
GLENN MARVIN
-
-
Car: T3SYNCRO
Phone: 91647900

Post by GLENN MARVIN »

Oppsummering BusCamp høst 2016.
Alt i alt er alle fornøyde, store som små, jeg har ikke hørt om noe annet.
Været ble som jeg håpet, litt regn på fredag formiddag for å dempe brannfaren :-) og så ble det helt perfekt høstvær. Sol og grei temperatur.
Årets treff ble litt anderledes enn tidligere år, da treffet vokser. Flere biler og flere folk. Det tyder at folk liker seg der og tar med seg nye venner. Treffet vil ikke bli annonsert andre plasser enn her på forum.

Vi prøvde oss med noe nytt og fått gode tilbake meldinger på det, jeg har lært mye og fått gode innspill og forslag, noe tar vi med oss til neste år og noe vil jeg prøve å forbedre.

Hyggelig at treffets grunnleggere var der og hyggelig med alle nye folk og biler. At de vil komme for å kose seg med VWbus av alle generasjoner og camping.

Totalt var der 68 VWbus som overnattet, Ny rekord igjen, Norske, Danske, Svenske, Tysk og Nederlandsk registrerte biler.

Vil takke mine hjelpere og kokken Felix, samt alle som kom til treffet og frivillge som hjalp til med oppsetting av telt og holde griller varme.
Så sees vi igjen neste år, samme sted samme tid til BusCamp nr 15.
87 blå 112i Syncro halvpanel decoupler 2 diff full camper.
89 orange Syncro halvpanel diesel.
88 blå Syncro diesel.
79 oransje Golf 1,5 automat
Ops, og en 1995 MB T1N

Kristiansand Bus-Depot.
Buss Marius
-
-
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467

Post by Buss Marius »

Takk til alle for et fint treff. Spesielt til Glenn Marvin for hovedorganiseringen.
Takk for Paelaen på fredagen. Den var veldig god. Men en del liker ikke sjømat over hode, kanskje man burde lage noe til dem også. Lapskaus hadde sikkert funka, som et alternativ. Men jeg spiser gjerne paela hver eneste fredag på Tinn i overskuelig fremtid.
Jeg vet ikke om jeg skal takke Paul for å guide oss til Gvepseborg på fjellveier. Eller Olle og Bodil for at vi fikk sitte på, for under hele returen fra Gvepseborg snakket Hanne Marit, om at vi måtte få ferdig syncroen til neste treff. Dette legger jo et umeneskelig press på meg.....
Tak til dere 3 som kom i T1, Endelig kom det splittbusser på treffet. Dermed fikk vi serien fra T1 til T5 komplett. Nå mangler vi bare Barndoor og T6 så er den heelt komplett, med alle versjoner.
Takk til de som hjalp til med å sette opp det store teltet, og ikke minst de som hjalp til med å ta det ned. Jeg hadde ingen korte rør hjemme, men heldigvis 14 lange for mange, i tilegg til de 5 for mange lange som jeg tok med tilbake fra Tinn. Dermed blir det en kveld med vinkelsliper for å skaffe nok korte rør, så er teltet komplett.
Trist at det ikke ble noe skikkelig langbord i år, det var så vellykket i fjor. Vi bør kanskje sette et tidspunkt for langbordet, f.eks kl 19.00 eller 19.30 Jeg skulle vel egentlig sett at vi satte tidspunt for det meste, f.eks Mat på fredag fra kl 20, Langbord fra 19 på lørdag, Kolonne til Rjukan har avreise kl 11.30 og kolonne til Gvepseborg, med Paul kl 11.
Ikke noen takk til de som stort set holdt seg ved sin egen bil, i sitt eget telt og ikke bidro til et stort fellesskap. Takk til de andre fra VWbus Drammen for at vi ikke er en stor lukket klikk, men sprer oss godt utover.
Takk til allle med ADHD hunder, som satte ekstra spiss på tilværelsen og til Mikkel Rev for å stikke innom treffet på fredags kvelden.
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Post by Der Postmeister »

Og for dere som ble med på torget; her er resultatet. ;)

http://www.radiorjukan.no/nyheter/1052/ ... pa-torget/

Med kanskje tidenes dårligste ordspill må sies... ;)
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
brødbilen
-
-

Post by brødbilen »

Der Postmeister wrote:Og for dere som ble med på torget; her er resultatet. ;)

http://www.radiorjukan.no/nyheter/1052/ ... pa-torget/

Med kanskje tidenes dårligste ordspill må sies... ;)

Synes du gjorde en riktig så bra figur jeg Rune :) Ordspillet var bra det,hehehe :)
GØRAN SÆTHER
VW Caravelle 94 Mod

Subaru Forester 09 Mod
brødbilen
-
-

Post by brødbilen »

hypomac wrote:Heima igjen!
Har snekra sammen eit par bilder og bittelitt film frå Treffet:

https://youtu.be/m0yrHowQr8w
Kjempebra filma,og Toto som bakgrunns musikk er et godt valg :)
GØRAN SÆTHER
VW Caravelle 94 Mod

Subaru Forester 09 Mod
Needforspace
-
-
Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
Phone: 41tonull5391

Post by Needforspace »

Flotte bilder, mye bedre enn mine. Takk!
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14

PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
trauMa
-
-
Car: T3 1.6TD, SB '90

Post by trauMa »

Takk for et hyggelig treff. På vei hjem kjørte jeg over Veggelifjell. Ganske humpete vei, men ellers veldig fint. En superkort bildemontasje derfra kan sees her: https://youtu.be/TxwsMGeaRmM

Snakkes snart igjen!
- Martin :)

T3 1.6TD, SB 1990
hypomac
-
-
Phone: Niellveførtifire315

Post by hypomac »

Mulig dette glir retning fulstendig offtopic sånn trådmessig, men filma litt på søndag under heimturen frå Tinn med kamera på dashbordet.
Frå Rjukan og opp og forbi Møsvatn for dei som vil sjekke ut vegen fks.
Temmelig humpete med vogn, komfortfart er vesentlig under fartsgrensa på store deler av strekningen mot Rauland, heilt til Åmot forsåvidt.

https://youtu.be/Xfmwxts3q6M
Caravelle 2.5 TDI GL 97mod kort 9 seter
Nissan Leaf Tekna 2013
Rudeboy
-
-
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666

Post by Rudeboy »

Etter å ha vært i fullstendig radioskygge pga hardisc som ikke ville leve mer enn 7 uker, er jeg omsider online igjen.

La ut etpar ok bilder på Facebook fordi mobil og opplasting til nettsky fungerer.

Fredag hentet jeg jentungen asap i skola idet den var ferdig og AKS, aktivitetsskola overtok. Tanken var som før å komme seg ut av byen før fredagsrushet men dengang ei, det starter gjerne før skola hennes er ferdig og med brudd i kne satt jeg og lurte på om automatkasse av og til kan ha noe for seg.
Vi kom til Austbygds forsyningspunkt og heldigvis behøvde vi ikke diesel men kun mat. Rekondisjonerte der, og installerte oss i området Dustehjørnet - selvsagt bakre rekke. Lengst mulig unna Danskehjørnet men hva fikk vi se! Danskere på vår side av tomta :shock:

Det gikk aldeles utmerket, det var familiedelen av danskerne så de la seg vel rett etter oss (?) og var e fornøyelse å bo med.

Middag til jentungen og meg iht Sjefens ordre, hun bestemmer og vi - denne gangen leses "vi" som "jeg" fordi Sjefen fant lekeplassen kjapt etter parkering - spiste middag kjapt etter ankomst. Og før jeg fikk sukk for meg var klokka legginga hennes og da var jeg ikke annet enn sliten så jeg krøyp ned i bingen sjøl :D
Alderen tynger, sies det.

Lørdag med bare relaxation og hyggelig passiar med alle jeg traff på treffet. Også her ble det tidlig kveld, selv om vi stakk innom storteltet for å se på livet men det var egentlig rett i legginga så vi tusla fort nok ut igjen. Og også her inntok vognfører ener bingen kjapt, jeg må enten gjøre som før å stikke tidligere eller få hvilt skikkelig før avreise neste år.

Søndag var som det pleier men vi forlot noe senere enn vi har pleid å gjøre der. Greit å kjøre hjem i dagslys når man kan det.
-Takk til de som tok det med ro langs fylkesveien og Rv-37/40 som slapp oss forbi der vi kom med ivrig 102-hesters ACV og syncro. Alltid en fornøyelse når medtrafikkanter tilpasser sin kjøring og slipper folk forbi, trodde jeg var eneste mann i den vestlige verden som driver med slikt til f.eks Steinar viste at denslags ikke er glemte kunster.

Jentungen gledet seg umåtelig til treffet og hadde valgt bort bursdag hun var bedt i både fredag og lørdag - og hun sa lenge før jeg selv hadde kunnet innse det, at vi er med neste år også.

Stor takk til Glenn Marvin & the Gang for arrangementet (joda, vi annonserer nok litt utenlands for detta), stor takk til Postmeisteren og Adax og Martin for initiativ dengang for lenge, lenge siden. Femten år neste år ? Steike, tia flyr.

Åttende gang jeg fikk anledning til å stille, jentungens (kanskje) femte. Jeg trur vi liker det 8)

Lite moment - de flinkingene som låser inne bikjer og nøkler i camper som ikke er treffbasert doning, kan ikke de få instruks om å parkere på motsatt side av grusveien en annen gang ? Det var noen kvadratmeter campingplass f.eks danskene og en norsk ekvipasje med fordel kunne ha anvendt som de opptok ved stolpen nærmest laftahytta/elva denne gangen. Greit nok de hadde vært der noen dager, men da er det jo ittno problem for dem som ankommer først'ish å nevne det for dem på et tidlig stadium slik at man både veit de har planer om å stå der under treffet og at de veit at det kommer et treff hvor de kvadratmeter de dekker er forventet anvendt av bedre biler enn deres :wink:

68 biler ? Da stemte tallet jeg fikk av Annina. Bra, det var 64 eller 65 inklusive dagsbesøkende sist jeg var der i 2012.
I teorien med noe planlegging av tomta så skulle det ikke være noe problem å bli et tresifra antall besøkende om fem til ti års tid :D
Jeg fikk ikke synset meg til å ta vurdering på Danskehjørnet om det ble bygget om der ifm oppryddinga etter flommen i fjor, men dersom det er like stort tilgjengelig areale som før så har man ikke tapt noen kvadratmeter og jeg satt og forbant meg på at det skal da la seg gjøre å parkere opp imot 130+ biler om man gjør slik at de både har avstand imellom og mulighet til å kjøre ut (alle sammen) en gang jeg myste på Google Earth.
Men det er ikke min avgjørelse eller engang råd for neste år, mer noe for framtiden når det plutselig en vakker dag i framtia står dobbelt så mange ekvipasjer i forskjellig form på døra og vil inn 8)

-Kanskje har jeg fått meg markise og/eller fortelt til den tid :D

Takk for laget, vi sees plutselig.
troyca
-
-
Car: `86-Weekender,DJ. .
Phone: 92240310

Post by troyca »

Ikke for å skryte forrr mye av opplegget, men , :D
God (e) ( h) jul .
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Post by Der Postmeister »

Har fått reportasjen av Gøran nå. Full av faktafeil, men ellers blir den bra i avisa i morra. Åssen man skal legge ut den her aner jeg ikke...
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
Needforspace
-
-
Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
Phone: 41tonull5391

Post by Needforspace »

Digger biler som er brukertilpasset.

Image
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14

PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Rudeboy
-
-
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666

Post by Rudeboy »

Spm han sa første gang de var der, Hans, har den ikke syncro får den syncro :wink:
Post Reply