Start problemer
-
solrikioo
- -

- Car: Skoda Octavia 2014
Start problemer
Heisann.
I går da jeg skulle starte bilen, ville den ikke. Startern gikk rundt, men ikke noe mere skjedde. Kvelden før hadde bilen gått som ei kule.
Ringte en kompis, og han sa at det garantert var glødepluggene mine. De er byttet for 5 år siden, og etter som jeg har skjønt (etter å ha søkt rundt) vil ikke de bare akutt ta kvelden.
Men, vi taua iallefall bilen min, og med engang jeg slapp clutchen starta den. Uten fusk eller noe som helst. Sånn var den resten av dagen også. Ikke noe problem å starte.
Så i natt, når jeg skulle prøve starta den med en gang. Akurat som om det var sommern.
Hva skjer? Er det releet? Hvor sitter det? Nr?
Takk for all hjelp!
EDIT: Det er snakk om en 2,4D. Og mest sannnynlig er pluggene nye sommern 2005
I går da jeg skulle starte bilen, ville den ikke. Startern gikk rundt, men ikke noe mere skjedde. Kvelden før hadde bilen gått som ei kule.
Ringte en kompis, og han sa at det garantert var glødepluggene mine. De er byttet for 5 år siden, og etter som jeg har skjønt (etter å ha søkt rundt) vil ikke de bare akutt ta kvelden.
Men, vi taua iallefall bilen min, og med engang jeg slapp clutchen starta den. Uten fusk eller noe som helst. Sånn var den resten av dagen også. Ikke noe problem å starte.
Så i natt, når jeg skulle prøve starta den med en gang. Akurat som om det var sommern.
Hva skjer? Er det releet? Hvor sitter det? Nr?
Takk for all hjelp!
EDIT: Det er snakk om en 2,4D. Og mest sannnynlig er pluggene nye sommern 2005
Var den varm hver gang du starta den i går? (Litt lunk) Så lenge motoren er varm, så er det ikke noe problem å starte uten glødeplugger. Sjekk sikringen i motorrommet. (Sitter ved siden av batteriet, under ett lite lokk) Er den gåen, får du ingen gløding. Har hørt at man skal sette på 2 slike sikringer.. Er litt i tvil om hvor lurt det er....
Martin
Den gule fare
Den gule fare
-
solrikioo
- -

Ja, den var "varm" i hele går. Men I natt stod den fra 23.30 til 02.30. Blir jo kald igjen da. Men da starta den som ei kule.
Den sikringen ser helt fin ut. Og alle andre sikringer er fine.
Holder er knapp på et rele. Men aner ikke hvor det sitter eller hvilket nr de har.
En ting til.
Glødelampa inne i bilen lyser, og slukker som vanlig. Men gjør den det hvis relet har tatt kvelden?
Holder er knapp på et rele. Men aner ikke hvor det sitter eller hvilket nr de har.
En ting til.
Glødelampa inne i bilen lyser, og slukker som vanlig. Men gjør den det hvis relet har tatt kvelden?
koble ut startsperra, og bytt rele. har hatt samme problem på min.solrikioo wrote:Ja, den var "varm" i hele går. Men I natt stod den fra 23.30 til 02.30. Blir jo kald igjen da. Men da starta den som ei kule.
En ting til.
-
solrikioo
- -

Hehe. Etter å ha testa igjen i natt. Med negatvit resultat. Måtte jeg kikke igjen i stad. Det var motorsikringen som hadde gått. Den svarte boksen, med den blikk plata mellom polene.
Satte en lednig der og da starta den, med mitt"gamle" rele.
Var på opshal og fikk en ny, til den rette pris av 0,-
Så da er det bare velstand igjen.
Takk for hjelp..
Satte en lednig der og da starta den, med mitt"gamle" rele.
Var på opshal og fikk en ny, til den rette pris av 0,-
Så da er det bare velstand igjen.
Takk for hjelp..