Jeg har sett VW-verkstedet i Tyskland bruke denne spesialverktøyet. Den har jeg også. Det var originaljekken fra bilen.Rikskringkastingen wrote:Originalt finnes det et spesialverktøy som presser motoren litt framover (tror jeg det var). Det skal gi plass nok til å få ut kassa.
Raste jeg faktisk kassa med en trillstart?! Nå med video!
-
Indian
- -

- Car: Multivan 2002 2,5 TDI
- Phone: 46426546
Re: Raste jeg faktisk kassa med en trillstart?!
-
eddy
- Car: Caravelle LWB Reimo camper 2.5 TDI, 1997
- Phone: 92016672
Re: Raste jeg faktisk kassa med en trillstart?! Nå med video
Hei, dette er en gammel tråd, og jeg lurer på om jeg la den død fordi jeg var for flau over hva problemet viste seg å være:
Svinghjulet var ikke skrudd til! Jeg fikk motoren med svinghjul satt løst på uten bolter, så det var rett og slett det som skrangla rundt inni girkassehuset, haha! Gøy å se tilbake på dette.
Motoren har forøvrig fått ny clutch og regreim siden dette, og vært med til Italia, Frankrike, England og nordnorge de senere åra. Mor og far elsker den.
Solskinnshistorie?
Svinghjulet var ikke skrudd til! Jeg fikk motoren med svinghjul satt løst på uten bolter, så det var rett og slett det som skrangla rundt inni girkassehuset, haha! Gøy å se tilbake på dette.
Motoren har forøvrig fått ny clutch og regreim siden dette, og vært med til Italia, Frankrike, England og nordnorge de senere åra. Mor og far elsker den.
Solskinnshistorie?
-
kennyeh88
- -

- Car: VW Caravelle 2.5 TDI 4 Motion
- Phone: 46656525
Fantastisk Eddy. Bra at du forklarer hva problemet faktisk var. Solskinnshistorie! Ble noe ødelagt mtp at boltene til svinghjulet ikke var festet?eddy wrote:Hei, dette er en gammel tråd, og jeg lurer på om jeg la den død fordi jeg var for flau over hva problemet viste seg å være:
Solskinnshistorie?
Sent fra min SM-N910F via Tapatalk
Kenneth Thomassen
1999 Caravelle 2.5 TDI Comfortline Syncro (solgt)
2007 Caravelle 2.5 TDI 4 Motion
1999 Caravelle 2.5 TDI Comfortline Syncro (solgt)
2007 Caravelle 2.5 TDI 4 Motion
-
eddy
- Car: Caravelle LWB Reimo camper 2.5 TDI, 1997
- Phone: 92016672
Utrolig nok ikke. Kassehuset hadde litt skrammer etter tenna til startkransen, men ingen dype sår!