Sentrallås
-
magic-hammer
- Car: T4 2003 TDI
Sentrallås
"Artig" problem med sentrallåsen for tiden. Kjørte hjem fra jobb lørdag, da begynte sentrallåsen å gå (igjen å igjen) stoppa å testaom dørene var helt i lås. Plutselig stoppet den å gå. Begynte å kjøre å etter noen sekunder startet den igjen. 20-30 ganger før stopp i noen sekunder slik fortsatte det helt hjem. Da fikk jeg låst den og gikk inn. Etterhvert så sa fruen at nabbo måtte spille musikk for det dunket så i takt ute. Åpna ytterdøra og der sto bilen med sentrallåsen i gang, ustoppelig, så sikringen måtte ut. Lurer litt på om det kan være skyvedør som låsen ikke går helt ned på så at den automatisk låser seg opp skjønner jeg muligens. Men at den bare går å går i timesvis har jeg ikke hørt om før og at den starter automatisk av seg selv. Noen som har vært ut for noe lignende?
Re: Sentrallås
Det er nok den lille fjæra i låsen i en av framdørene som er knekt
Sent fra min SM-N910F via Tapatalk
Sent fra min SM-N910F via Tapatalk
-
Runewilliam_Mercury1952
- -

- Car: T4 2000 APL, 1952 Mercury
Hvis låsen går opp og ned av seg selv på førerdøra, vil jeg mistenke låsedriver/ledningsbrudd i passasjerdøra. Skyvedør og bakdør/bakluke er kun slaver og kan ikke kommandere andre låser.
Hvis fjæra var knekt, ville førerdøra låst seg når du lukket den, og låst resten av bilen i samme slengen.
Hvis fjæra var knekt, ville førerdøra låst seg når du lukket den, og låst resten av bilen i samme slengen.
I utgangspunktet er jeg enig med deg, men på min oppførte den seg på den måten når fjæra knakk
Tipper det er ledningspakka i førerdøra som det er brudd i.
På min bil så starter låsene på samme måte når jeg lukker førerdøra helt opp.
På min bil så starter låsene på samme måte når jeg lukker førerdøra helt opp.
Arild Karlsen
Transporter 2,5 TDI 2001
Caravelle 2002 lang kombi
Transporter 2,5 TDI 2001
Caravelle 2002 lang kombi
Hadde samme problem på min, det var brudd i ledningene i overgangen fra dør til karosseri. Det er ledningene er litt korte originalt og bøjer da samme sted, hver gang døra åpnes/lukkes, da blir det tretthedsbrudd etterhvert.
Løste det ved å forlenge ledningene litt, litt lodding og krympeflex, gjerne med siliconledninger og litt lengere enn originalt, har ikke hatt dette problem siden.
Claus
Løste det ved å forlenge ledningene litt, litt lodding og krympeflex, gjerne med siliconledninger og litt lengere enn originalt, har ikke hatt dette problem siden.
Claus
-
magic-hammer
- Car: T4 2003 TDI
Tror mest på ledningsbrudd/jordfeil i og med den starter av seg selv. Hadde knekt fjær i pass døra en gang tidligere, da gikk den bare i lås og stoppa der. Startet ikke av seg selv og fortsatte i det uendelige. Men det skal sjekkes ut allikevel det også.