eberspächer d2 airtronic
-
Odd. J
- -

- Car: T4 2000mod
- Phone: 97731973
eberspächer d2 airtronic
Hei, noen som har montert slik en eberspächer d2 airtronic på en vwt3. Lurer litt på hvor det er greiest å montere slikt noe? Noen som har en god løsning på slikt..
Re: eberspächer d2 airtronic
I Trufa/Reimo camperne ble de som regel montert under campingbaksetet.
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
-
Needforspace
- -

- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
Er selvfølgelig avhengig av innredningsløsning også, men i baksetet som OddN sier er vel vanligst. Jeg har den på langs helt ute på venstre siden inni skapet. Så nylig en på Samba som monterte i sokkelen under et av forsetene.
Det kommer også an på hvordan du ønsker å distribuere varmluften, jeg har tre utblås rundt om på venstre siden.
Det kommer også an på hvordan du ønsker å distribuere varmluften, jeg har tre utblås rundt om på venstre siden.
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
-
martins.macs
- -

- Car: VW T3 1.9TDI Westfalia 83
- Phone: 97071638
Jeg har montert framme under dashbordet. Det er nok plass der og ganske greit å få montert der. Står ikke i veien for noe annet. Mindre støy når man skal bruke den om natta og god varme frammen når man kjører.

Martins
VW T3 Westfalia 1.9TDI ///on storage///
VW T3 Coach + EJ22 ///under construction///
VW T3 Westfalia 1.9TDI ///on storage///
VW T3 Coach + EJ22 ///under construction///
-
Odd. J
- -

- Car: T4 2000mod
- Phone: 97731973
Takk for innspillet, må studere dette litt. Kjøpte meg en ny eberspächer d2 airtronic, skal bli artig å få montert denne varmeren...
-
CARASYN87
- -

- Car: T3 Syncro 1991 DJ, T2a/b 1972, Renault RX4 2003
- Phone: 93277745
Hei.
Jeg hadde en b2(bensinutgave) under campingbenken bak i Syncroen min men den bråket for mye syntes jeg.Så jeg flyttet han i motorrommet på høyre siden og laget hull i torpedoveggen til røropplegget.Dette bråket mindre og funket for meg da.Og så får man ialfall ingen kullosforgiftning hvis avgasopplegget skulle væte utett..Men dette gjelder selvfølgelig ikke en ny kjøpte d2 fra Eberspächer men bare eldre og godt brukte varmere
.
Jeg hadde en b2(bensinutgave) under campingbenken bak i Syncroen min men den bråket for mye syntes jeg.Så jeg flyttet han i motorrommet på høyre siden og laget hull i torpedoveggen til røropplegget.Dette bråket mindre og funket for meg da.Og så får man ialfall ingen kullosforgiftning hvis avgasopplegget skulle væte utett..Men dette gjelder selvfølgelig ikke en ny kjøpte d2 fra Eberspächer men bare eldre og godt brukte varmere
Med vennlig hilsen CARASYN87.
Jeg har også lurt på om jeg skulle oppgradere min gamle D2L (Westfaliavarmeren som henger under skyvedøra) med en moderne brenner. Og kanskje rett og slett montere en slik Airtronic inni samme metallkassen...
Her er en som har gjort akkurat det:

Her er en som har gjort akkurat det:

91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
-
steinarontour
- Car: 2 stk T3 Syncro 1990
- Phone: +4790122014
Ebersprächer D2!
Jeg monterte den i min campingbil vinteren 2016. Det er akkurat plass under førersetet. Hvorfor kaste bort annen verdifull plass? Da kan du ta ut varmlufta i hjørnet på "blekkassa" under setet!
Jeg har nå vært på veien i 2 mnd i Nord Norge. I Finnmark ved minus 25 gr. satt jeg i trusa og T-skjorte. Hadde pluss 22 gr. i bilen. Måtte senke tempraturen da jeg skulle sove. Min camper har ikke isoler ruter eller annen form for isolasjon.
Jeg kan anbefale D2 på det varmeste. I Finnmark gikk den kontinuerlig i tre uker! Ved montering, pass på at utgangen på pumpa peker ca 10 til 15 grader opp. Da ungår du at varmeren fusker ved start og stopp av bilens motor. Jeg hadde det problemet men etter en tlf samtale med importør var problemet løst.
mvh steinarontour nå på Helgelandskysten
Jeg monterte den i min campingbil vinteren 2016. Det er akkurat plass under førersetet. Hvorfor kaste bort annen verdifull plass? Da kan du ta ut varmlufta i hjørnet på "blekkassa" under setet!
Jeg har nå vært på veien i 2 mnd i Nord Norge. I Finnmark ved minus 25 gr. satt jeg i trusa og T-skjorte. Hadde pluss 22 gr. i bilen. Måtte senke tempraturen da jeg skulle sove. Min camper har ikke isoler ruter eller annen form for isolasjon.
Jeg kan anbefale D2 på det varmeste. I Finnmark gikk den kontinuerlig i tre uker! Ved montering, pass på at utgangen på pumpa peker ca 10 til 15 grader opp. Da ungår du at varmeren fusker ved start og stopp av bilens motor. Jeg hadde det problemet men etter en tlf samtale med importør var problemet løst.
mvh steinarontour nå på Helgelandskysten