Til dere som bruker bilen i jobb..

Caravelle/Multivan/Transporter 2004 - 2015
Post Reply
Gullsakar
-
-
Car: T5 2010 4M

Til dere som bruker bilen i jobb..

Post by Gullsakar »

Hei. Regner med endel har bruker t5'n i arbeid. Er ute etter å høre andres avtaler/kjøregodtgjørelser fra arbeidsgiver.
Kan begynne med min: Kr 2000 fast pr mnd som blir lagt på lønna. Har i tillegg kjøring hjemmefra og helt til jeg er hjemme igjen. Kr 3.50 pr kilometer som er den nye skattefrie satsen. Bruker ABAX Quicklog som funker bra til dette. Men, jeg føler ikke dette dekker det bilen min koster i drift. Kommer selvfølgelig litt an på hvor langt unna jeg jobber men ligger kanskje på et snitt mellom 60-180 kr dagen normalt sett.
Noen andre som vil legge ut sine avtaler?
Kall'n
-
-
Car: T5 2008 4motion

Re: Til dere som bruker bilen i jobb..

Post by Kall'n »

Jeg bruker også min i jobb. Vi har lønn hver 14 dag. Hver 14 dag leverer jeg med en kjøreliste, med start hjemmefra, til arbeidssted og hjem igjen. Så skriver jeg kilometer.
Jeg får 3,80 skattefritt, og som regel får jeg 500 kr i tillegg som jeg skatter for.
I tillegg får jeg bompenger og parkering dersom det blir aktuelt.
I året utgjør kjøregodtgjørelsen cirka 37.000 kr.
Gullsakar
-
-

Post by Gullsakar »

ny skattefri sats er 3.50. Just so you know. Kjipt å få 'smell' på skatten..
Takk for innlegg..
4motion power
Car: T5 2.5L 4Motion
Phone: 47992203

Post by 4motion power »

Om du får 2000,- pr mnd + km godtgjørelse på 3,50 fra du starter hjemme til du er hjemme igjen på kvelden så tørr jeg påstå du har fått til en meget god avtale med arbeidsgiver :) Det kommer helt an på avdraget i mnd om du har lån på bilen som utgjør om det er en god avtale for deg eller ikke, men så regner jeg med du også bruker denne som privat bil også?
Gullsakar
-
-

Post by Gullsakar »

4motion power wrote:Om du får 2000,- pr mnd + km godtgjørelse på 3,50 fra du starter hjemme til du er hjemme igjen på kvelden så tørr jeg påstå du har fått til en meget god avtale med arbeidsgiver :) Det kommer helt an på avdraget i mnd om du har lån på bilen som utgjør om det er en god avtale for deg eller ikke, men så regner jeg med du også bruker denne som privat bil også?
Bruker bilen privat også ja, det er derfor jeg valgte å eie bilen selv med husbygging og diverse..
Skatter også av de 2000,- som er fast.
Avdrag på lån er 3600,- mnd og forsikring 500,- mnd og drivstoff sikkert 500-700,- mnd i arbeidssammenheng.
Det er klart at hadde jeg ikke hatt lån på bilden så er dette en god deal men nå har jeg det da:)
Går helt klar en god del i minus hver måned. Men selvfølgelig jeg kan jo selge t5'n å kjøpe en bil til 30k så blir dealen bedre.:):)
Joa
Car: T5 2012

Post by Joa »

Jeg eier også bilen min selv.
Gjorde dette for min egendel med tanke på at jeg har behov for 2 biler samt at unger å slikt skal bringes og hentes.
Fikk til en avtale på fast 3500 PR mnd + PR kjørte km.
Ja, bilen koster noen kr men til gjengjeld så er det en sabla billig bil nr 2.
Post Reply