Metall mot metall lyd

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
oljo
Car: T4
Phone: 92818406

Metall mot metall lyd

Post by oljo »

Hei.

Har ett lite problem som jeg håper noe her har svar på.

For ca 2 måneder siden begynte det å komme en skrapelyd på høyreside foran, spesielt når jeg svinger. høres ut som metall mot metall skraping, problemet er at det kommer og går, hadde bilen på verksted å da hadde lyden stoppet rett før jeg kjørte den til de, de fant ingen feil (han demonterte bremsene for å se etter stein)
Merker nå litt mer hvis jeg kjører på snø og bilen rister litt så kan lyden komme, kan det være noe med fjæring? for jeg hører lyden også når jeg kjører over fartsdumper.
Er fryktelig irriterende!

en annen ting, jeg sliter også veldig med kulde og håndbrekk stag som faller av, nå har staget på høyre side falt av og hele håndbrekksystemet har strammet seg mot venstre så må finne ut hvordan jeg kan slakke wireen så jeg kan feste staget igjen.

Håper noen har løsningen her :)
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Re: Metall mot metall lyd

Post by Der Postmeister »

Bytte brekkwire eller evt bytte kalippere. Du sliter nok egentlig md en av delene. Du slakker ikke noe. Hekter det sammen og spenner opp bøylen på kalipperen der kula på wire skal på plass. Så vipper du den på og fester klipset du før har tatt av igjen.

Og så kan du sjekke om varmeskjoldet over fremre potte har fallt ned evt det bak høyre forhjul om det er bøyd så det treffer eksosen.
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
oljo
Car: T4
Phone: 92818406

Post by oljo »

Takk for svar, kalipperne bak er helt nye, men skal prøve på det du sier, må bare finne ett tørt sted:)
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Post by Der Postmeister »

Fruens T4 og drev med dette. Slitsomt...
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
Post Reply