Kabelbrudd mellom framdør og a-stolpe - veiledning ønskes.

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Theodor
-
-
Car: VW T4 -99 kort syncro ex-buss nr.1
Phone: 93297430

Re: Kabelbrudd mellom framdør og a-stolpe - veiledning ønske

Post by Theodor »

Det kan bidra om det rust i gjenger og undersiden av skruehodet, ja. Har med hell pusset rent, hatt på litt understellsvoks, og brukt nye skruer. Men som sagt er det flere feilkilder. Og de skal fungere uavhengig av hverandre, så om du bare har rust i en, kan den andre fortsatt ha en annen feil. Dørbryter på førerside er ofte tidligere utslitt. Tror det er beskrevet i forumet her, anbefaler deg å søke, så vi holder denne tråden til det den er, lettere å lete senere da.
Mvh Øystein Theodor

99 2,5 TDI Man, 9s kort Syncro
07 Mazda 5
99 2,5 TDI Man, 5s lang kombi (vraket)

Imageshack vil ikke vise bildene mine lenger, men jeg husker ikke hvilke jeg har postet hvor. PM meg, så skal jeg fikse det om noen ikke synes.
Drittsekken
-
-
Car: 2003 Multivan Westfalia 2,5TDI 102HK
Phone: 930treåtte720

Post by Drittsekken »

Theodor wrote: PS, hva skjedde i posten til Liv fra mandag? Ser ikkeno spørsmål, bare sitatet mitt? Har det blitt slettet noe?
Hun la spørsmålet inn i emnet på posten hennes, i overskriften hennes, der hvor det står "Re: Kabelbrudd mellom framdør og a-stolpe - veiledning ønske" hos alle andre.
Altså hun spurte om: "Vet noen hvilken ledningsfarge det er til vindusheisen?"

Jeg har også hatt problem med dørbryteren. Ledningene til den går ikke gjennom ledningspølsa som går ut i døra, siden bryteren står i dørkarmen. Løsnes med én skrue, da kan den trekes litt ut. Ledningen er koblet med kabelsko.
Mulige feil kan være:
- Rusten/irret kabelsko.
- Dårlig jording, sørg for at metallplaten i bryteren har god kontakt mot gods/rust :D
- Kan også være brudd i ledning, men lite sannsynlig da dette ikke er en ledning som bøyes hver gang man åpner og lukker døra.

kennyeh88 wrote: Ser dere skriver om kabelbrudd?
Hvordan får dere det? [emoji14]
Ledningene som går i gjennomføringen og ut i dørene blir utsatt for bøy og tøy hver gang man åpner eller lukker døra. Selv om ledninger er laget for å være bøyelige har de sine begrensninger og kan ryke. Det som skjedde hos meg var at selve gummibelgen røk og ledningene gnisset mot karosseriet til isolasjonen var slitt vekk. Én av dem hadde også røket.
Leidulf
http://www.nettet.be/vw/vw.php

-2003 Multivan Westfalia TDI 102HK
-2014 Nissan Leaf
-1995 Caravelle GL Syncro 2,4D 9 seter (vraket)
-1998/99 Audi A4 1,8 (solgt)
-1983 Ford Fiesta Jubileum 1,1 (solgt)
Svennok
-
-
Car: vw caravelle t4 2.5 Tdi 1998
Phone: 41519195

Post by Svennok »

Livar wrote:Da har jeg akkurat byttet ledningene ut til førerdøra da disse var i heller dårlig forfatning og lagde mye krøll. Men jeg er tydeligvis ikke i mål enda. Venstre elvindu rikker seg ikke, og høyre vindu går ned uansett hvilken vei jeg beveger bryteren. Høyre vindu funker fint med byter i høyre dør. Noen tips? Noen som har skjema?
Dette er lik feil jeg har
Noen som vet hva som er feil?
Post Reply