Min T3 syncro har en AAZ og litt større hjul. Den går 85 kmh på 3. gir Den har da opptil 1,45 bar i ladetrykk om jeg står på pedalen, på 4. gir derimot får jeg maks 0,8 bar i 80 kmh 0,9 bar i 90 kmh 1,0 bar i 100 kmh og så videre. Har ikke prøvd hva den får i 130 kmh men gjett hva den får i 120 kmh?
Jeg har litt oppjustert pumpe, (AAZ turbo og pumpe) og moro-boostpin fra Brickwerks.
Vil jeg merke stor forskjell med intercooler eller må jeg tenke overhaling av turbo?
Er ganske mottakelig for tips og innspill.
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
original maks trykk på JX er ca 0,7 -0,9 bar
AAZ har jeg ikke tall på men tipper at du ligger på topp også der med de trykk du angir
IC vil kunne gi deg bedre forbrenning med mer luft, men hvis det ikke ryker sort når du kjører nå så vil ikke IC gi deg mer trykk, da IC ligger etter kompressor
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69 "I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
Men, jeg tenker som så: Med IC, mer effekt, mer effekt mer eksos, mer eksos mer trykk. Selvfølgelig ikke ubegrenset, men noen prosent hadde jeg forventet. At 1.2 bar kommer på 100kmh i stedet for eksempel. Og dermed mer drakraft opp slakke bakker på fjerde gir. Eller?
VW E-Golf -16
VW Crafter LWB -14
Fikk et innspill, ladetrykket synker litt med IC fordi kaldere luft trekker seg sammen. Så, vil det si at feks ved 100 så har jeg gjerne litt under 1 bar men noe mer effekt?
Har ikke problemer med å se hva som påvirker hverandre av de forskjellige faktorene her, men hvor mye? For mer effekt gir jo mer drivkraft til turboen og dermed potensielt mer ladetrykk.
Innspillet sier at "krympeeffekten" er større og effekten blir altså noe større selv med litt mindre ladetrykk?
VW E-Golf -16
VW Crafter LWB -14
Jeg antar du har rundt 95hk?? Med en IC vil du kunne få 110hk dersom du er litt moderat i trimmingen. Hver gang du tar ut 95hk av en IC motor så vil den ha en belastning som er mindre og dermed slites mindre, om du har 110hk. Kjører du derimot IC motoren for fulle pedal uansett, så vil den nok slites mer med 110hk en 95hk.
I busselskapet i bærum hadde vi 2 T3 Diesel en med 50hk, der motoren måtte overhales ved 180k Km og en 70hk. Der holdt motoren til 235k km.
Her er det bare å gå inn på Alibaba og bestille IC til Renault 5 turbo, med vifte, så blir det bra....