Hei, etter bilen var på EU kontroll og verksteder justerte for co, så vil ikke motoren gå ordentlig. Får ikke skikkelig drag, og det er mye lugging og fusking. Trodde først det var plugger etc - men har bytta dem pluss tenningsdeler og olje. Ingen forskjell.... noen tips?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Lugging og lite drag 112 hk
-
Bohz2
- -

- Car: Karmann Gypsy 89
- Phone: 92817777
Lugging og lite drag 112 hk
-------------------------------------
Arne
Arne
-
mortenfjell
- -

- Car: T3 Atlantic syncro 112 i
- Phone: 40095295
Re: Lugging og lite drag 112 hk
Tror jeg rett og slett hadde justert selv hvis det var der det startet , kan jo merke av hvor skruen sitter og prøve litt forsiktig . Står jo egentlig greit I boken åssen dette gjøres fra grunnen med frakobling på tomgangsregulator koble disse ledningene sammen osv . Det som er problemet er nok at co måler er noe fælt få har I garasjen 
-
Bohz2
- -

Jeg aner ikke hvor jeg skulle begynt... har du kopi av det som står i boken?
Arne
Arne
-
mortenfjell
- -

Har ikke peiling på åssen jeg får bilder inn her
men er jo masse folk her inne som vet mer enn meg og behersker bilder også .Er jo selfølgelig masse som kan gi symptomer som det du beskriver, men hvis det var greit før justering kan det høres ut som blandingsskruen rett og slett er strupet ned til co er bra men for mager til at motoren kan yte noe særlig . Litt snodig hvis en mekaniker har gjort det men ? Hvis du skal holde liv I en T3 og ikke har madrassen full av penger ville jeg uansett satt verkstedbok øverst på ønskelisten. Haynes VW transporter 82 - 90 er helt grei å begynne med og kan også fåes på svensk 
-
mortenfjell
- -

Et annet tips når du ikke har bok er å søke på YouTube, utrolig hvor mye du finner der
men søk på T25 ( England ) eller VW Vanagon (USA ) Sesielt amerikanerne er glade I å filme reprasjoner, fra skifte av hjul til motorbytte 
-
ducce999s
- -

- Phone: 9-1-6-0-9-7-9-0
skrua sitter på lutfmengdemåleren, umbrako nøkkel nr 5
https://goo.gl/photos/z3MRuUSjfr7FzehZ7
https://goo.gl/photos/z3MRuUSjfr7FzehZ7
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
-
Bohz2
- -

Takker for tips. Verkstedet mener at det ikke har noen innvirkning på annet enn tomgangen... noen innspill? Og så mente han jeg kunne fjerne en liten boks og plugge de to ledningene som gikk inn i den sammen. Hva er dette?
Arne
Arne
-
mortenfjell
- -

Det han prater om er antagelig tomgangsregulatoren
disse ledningene skal tas ut og kobles sammen når tomgangen blir STILT . Hvis motor er strupet ned til den får alt for mager blanding vil det nok utvilsomt påvirke alt du prøver å få den til å Gjøre
det er to skruer å stille på , en for tomgang og en for co / blandingsforhold. Ta av motordekslet start opp finn en umbrakonøkkel skru forsiktig på skruen Paul forklarte deg , og du vil straks høre forskjell på motor gange til det bedre /værre avhengig av hvem vei du skrur
skru til du synes den går pen og prøv en tur . Hvis du da synes den går greit har du funnet feilen
Da kan du ved anledning la en som har peiling stille co og tomgang for deg 
-
ducce999s
- -

- Phone: 9-1-6-0-9-7-9-0
Han snakker om skruen som sitter på gasspjeldet stor flatters skrue. Inn for å senke ut øker turtallet. Luftmengdemåleren sitter på luftfilteret og når man endrer co skruen så endrer seg også turtallet, så han har delvis rett. Så koble sammen kontaktene på tomgangsregulatoren, dra av kontakten på tomgangsventilen, skru opp tomgangen starte justere tomgangen så skru inn co skrue til tomgangen går ned, skru da opp tomgangen til rett tall så justere co igjen og fortsett slik tils intet skjer da har du min nivå på co
Sent fra min E6553 via Tapatalk
Sent fra min E6553 via Tapatalk
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
Paul G
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
Paul G
-
mortenfjell
- -

Så forresten at du hadde prøvd å bytte plugger , olje osv ,men du skrev ingen ting om luftfilteret? Hvis det ikke er byttet ville jeg sjekket det før jeg startet hvis det har grodd igjen er bilen din tungpusta I utgangspunktet 
-
einic
- -

- Car: T3 1986 DJ T5 2007 4 MOTION Porsche 914 4 1972
bytt bensinfilter og sjekk at det er trykk nok fra pumpa. Ofte møkk i pumpa på disse. (Filteret er etter pumpa)
Hvis CO er justert riktig, ikke rør! Dette endrer bare tomgang. Luftmengdemåleren justerer bare blanding ved lite pådrag/lavt turtall. Ingen virkning fra luftmengdemåleren fra halv gass til full. Da er vingen helt åpen. Fusking betyr enten mangel på bensin eller tenning.
Hvis CO er justert riktig, ikke rør! Dette endrer bare tomgang. Luftmengdemåleren justerer bare blanding ved lite pådrag/lavt turtall. Ingen virkning fra luftmengdemåleren fra halv gass til full. Da er vingen helt åpen. Fusking betyr enten mangel på bensin eller tenning.