Omregistrering från personbil til varebil

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
andreaswid
Phone: 40340563

Omregistrering från personbil til varebil

Post by andreaswid »

Hei,

Jag är helt färsk här! Jag funderar på att köpa en Caravelle T4 eller Transporter och bygga om den till camper. I Sverige måste man, om man tar ut säten och bälten omregistrera bilen til varebil, och sätta in ett gitter eller vegg mellan förarsäteraden och skåpet. Vad är reglerna här i Norge? Carravellen är ju lite större än Transportern, så är mer gunstig för ombyggning. Jag hittar ingen info på Statens vegvesen eller i forumet här..

Har bott i Norge 8 år och ägt norska bilar förut, men har ingen erfarenhet från detta :) Tacksam för svar!

Vh/ andreas
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Re: Omregistrering från personbil til varebil

Post by Der Postmeister »

Caravelle og Transporter er exakt like store. Transporter er marginalt større innvendig pga manglende kledning på vegger.
Så lenge bilen er registrert som personbil, kan du sjonglere med seter akkurat som du vil. Må du demontere belter da? Det medfører på Caravelle en hel masse jobb som ender ofte med stygge skader på innredning da de ikke alltid er lette å demontere på en fin måte.
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
Theodor
-
-
Car: VW T4 -99 kort syncro ex-buss nr.1
Phone: 93297430

Re: Omregistrering från personbil til varebil

Post by Theodor »

Kan ikke tenke meg at du trenger å gjøre noe som helst av omregistrering. Det eneste du må ha i bakhodet er at belter som er montert i bilen må være tilgjengelige for inspeksjon ved PKK (periodisk kjøretøykontroll = EU-kontroll). Utover det er det meg bekjent fritt frem for å innrede bilen som du selv vil (det enkleste er å ringe Statens Vegvesen og få det bekreftet)
Mvh Øystein Theodor

99 2,5 TDI Man, 9s kort Syncro
07 Mazda 5
99 2,5 TDI Man, 5s lang kombi (vraket)

Imageshack vil ikke vise bildene mine lenger, men jeg husker ikke hvilke jeg har postet hvor. PM meg, så skal jeg fikse det om noen ikke synes.
Post Reply