Grunnen til at jeg bytte lyset:
Hadde et litet uhell i garasjen og knuste bremselyset, høysittende bak.
Køpte nytt på Møller, 631 nok (hele lyset med dioder og alt). Dette finnes også på Ebay, noe billigere…
Ved demontering av det knuste lyset fant jeg ut at det sannsynlig ikke hadde vært 100 % tett. Heldigvis parkerer jeg normalt i garasje… Pakningen var litt trøtt og dårlig. Litt rust også, men bare lett rust som gikk greit at pusse vekk med slipduk på tuppen av en blyant (hulltang-smergelduk-superlim-viskelæret på blyant)…og litt med en snill rondell på Dremmelen.
Plastdeksel i bakluka var ikke gøy at demontere. Små metalklips bak deksel som er meget vanskelige. Gikk å komme åt i nederkant med skrutrekker (eller tilsvarende helst i plast), stikke in å manipulere klipset sånn at den løsne. Skal tydeligvis finnes spes.vektøy, men det har jeg ikke. Ved remontering presset jeg klipsen sammen noe med en tang for at det skulle bli letter å få på plass, funket fint.
Ellers er dette arbeid ”straight forward” som man sier.
Følgende bild viser plast deksel som må demonteres. Bilde er fra en annen go-insane-økt når jeg var inne i bakluka for å ordne et par ting og derfor litt forvirrende siden campingstoler, deksel etc også er demontert...