Har hatt en flott tur nesten uten tekniske utfordringer.
Vi kjørte opp på Strynefjellet og tok av mot Geiranger. Kjørte selvfølgelig opp på Dalsnibba. Der var det kommet bomstasjon siden sist jeg var der.
Lunsj litt bortenfor turisthytta. Samme sted som Campervan Culture Jed laget en liten video snutt fra da de passerte området.
Knuten hører med når man er i området.
Vi camper på en utkjørsel i Geiranger i likhet med andre økonomireisende.
Når vi neste dag kjørte videre opp mot Ørnesvingen og det kom litt svartrøyk fra AAZen var det med helt ren samvittighet.
På sånn tur blir grusveier valgt fremfor asfalt. Her kjørte vi mot Herdalssetra når vi kom over en fe-rist med innlagt underspyling. Det har jeg ikke sett før. Kjørte frem og tilbake flere ganger og nå er bilen gullende ren under.
Var ganske bratt, opp mot 22% sto det på skiltet og etter noen sekunder med skranglelyder så jeg noe rundt som trillet ut i grøfta bak bilen.
Ladelampe og tung styring ble det også.
Det viste seg at dynamoreima havarerte og sporet av servoreima. Litt skruing, 0,5 l vann og et besøk i reservedelsavdelingen så var vi på vei igjen.
Etter seterbesøk og skruing var det tid for lunsj igjen.
Ved Gjetmundsjuvet, tror det er riktig navn, var det laget noen fantastiske plattformer og rekkverk i stål og rustfritt.
Videre ned Trollstigen.
Dette må vel være enda et Snøhetta prosjekt?
På Lesja kjørte vi over fjellet mot Vågå. Veldig flott tur på stort sett grusvei.
Co-pilot morer seg med sprettert.
Litt forbi Pollfoss er det lett å finne finne plasser å campe.
Ble litt regn så jeg måtte improvisere en markise.
På gamle Strynefjellvei var det tilløp til kaos. En del turister virker å ha problemer med at alt blir speilvendt i disse tingene på siden av bilen.
Vi var også innom Helset Camping i Loen for å se på plass for Vestlandstreff. Det står det mer om i den tråden.