Etter en diskusjon på siste Drammenstreffet har jeg funnet denne i papirutgaven av kjøretøyforskriften anno 1989 (eller "Bestemmelser om kjøretøy" som den het dengang da):
Så da er det åpent for tolkning hva som regnes som tilstrekkelig utsikt fra førerplassen, men generelt er det ikke ulovlig å montere gangstercaps.
Last edited by OddN on 09 Aug 2019, 21:22, edited 1 time in total.
Legger samtidig inn info om bruk av uoriginal ratt som er godkjent i "våres" frambygde biler
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69 "I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
Der Postmeister wrote:....også detter de av av seg sjøl etter 110 en gang....
Akkurat dèt har ikke jeg merket noe til på noen av mine, da mine ikke går i sånn autobane fart akkurat , dessuten så er 110 kmh høyeste fart i Norge, så vi har vel ikke noe problemer med at de detter av seg sjøl...
Roar Indsetviken
VWbus Drammen
1990. 1.6 td T3 Caravelle Coach (Slugga no.5)
1989. 1.9 tdk T3 Doka Syncro (Kong Vinter)
1989. 1.9 tdk T3 Doka 2wd (Den Røde)
Der Postmeister wrote:Ikke nødvendigvis bilen som må gå i 110.
Du tenker på motvind her...?
Har vært ute og kjørt i minst sterk storm (ca 30 m/s eller rundt 110 kmt) og capsen holdt da. Husker ikke akurat hvor fort jeg kjørte men rundt 60- 70 i alle fall. Og da blir det jo ca 180 kmt relativ airspeed.
De er jo såpass godt festet at det bør de tåle. Men det er klart at plastikken kan få skader som gjør at den over tid sprekker og til slutt kanskje gir etter for et vindkast.
Der Postmeister wrote:De brenner så godt....også detter de av av seg sjøl etter 110 en gang....
Slutt opp med dette tullpratet Rune. Smaken er som baken. Jeg har motert på min nå. Mest for å irritere deg.
Slipper å koste snø av hele frontruta med gangstercæpsen montert rektig, er jo omtrent flere kvadratmeter den kan dekke bare snøfallet treffer fra rektig vinkel
Oegh som jeg sa. 170. Men det er på Vidvandre, da. En T3 uten V6 hengende bak kommer vel ikke dit opp ?
Der Postmeister wrote:De brenner så godt....også detter de av av seg sjøl etter 110 en gang....
Slutt opp med dette tullpratet Rune. Smaken er som baken. Jeg har motert på min nå. Mest for å irritere deg.
Slipper å koste snø av hele frontruta med gangstercæpsen montert rektig, er jo omtrent flere kvadratmeter den kan dekke bare snøfallet treffer fra rektig vinkel
Oegh som jeg sa. 170. Men det er på Vidvandre, da. En T3 uten V6 hengende bak kommer vel ikke dit opp ?
Jeg klarte 160 med 80hesters 1.6TD, så med en 112hk bensin burde det vel vere en smal sak å nå 170?
Om man egentlig er intrissert å kjøre T3 i slike hastigheter er en annen ting...