Vibrasjon ved bremsing...

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
wirre
-
-

Vibrasjon ved bremsing...

Post by wirre »

Har rulert på dekka, da blei pulseringa jeg hadde i pedalen 70% borte.. Nå har jeg bytta "Holderen" til høre caliper, fordi glidepinnene satt fast når man skrudde de til (Var skjeve, og caliperen gikk ikke etter skiven, noe som har resultert i 95% nedslitt indre bremsekloss!! yttre er 5% nedslitt) Men fortsatt er det 5% igjen av vibrasjonen som hele tiden har vært i rattet. Før jeg rulerte hjulene ristet nesten rattet ut av henda mine... Nå er det kun litt vibrasjon hvis jeg bremser ned fra over 100 km/t, og det er ikke spesielt mye... Bilen har vært på forstillings kontroll, og alle kuler etc skal være bra. Kan det rett og slett være ubalanse i dekk, eller er det bare sån dat skal være (Jeg gjenta igjen.. det er ganske lite, men som tidlig BMW eier, så er man litt "var" på slike ting!!)
Martin

Den gule fare :)
Bjørnar
-
-
Car: Div type 2

Post by Bjørnar »

Jeg ville avbalansert framhjulene slik at du vet at de er 100%. Pass på at felgene ikke er fulle av dritt på innsida før du balanserer dem. Har sett flere som avbalanserer felger som har store kaker med drit på innsida som før eller siden vil falle av.
wirre
-
-

Post by wirre »

Det kan vel kanskje ha litt med at felgen kanskje ikke er 100% rund å gjøre også... Skal ha på 17' ere snart, så da kan jeg jo avbalansere de 100% før jeg setter de på!
Martin

Bjørnar
-
-
Car: Div type 2

Post by Bjørnar »

Tror nok du er inne på noe der ja, du kan jo avbalansere et hjul med kast slik at det er " i balanse" når det henger på maskina, men du vil aldrig få bort evt. skjeivhet/urundhet på felgen ved å feste noen lodd på felgen.
wirre
-
-

Post by wirre »

Bytta de fantastiske bremseklossene mine i dag, og tenkte jeg skulle legge ut bilder av klossene fra samme side:
Image
Martin

Biglake
-
-

Post by Biglake »

Hadde samme problem på en BMW E36 med at klossene ikke sleit likt. Her fjernet jeg all rust på kalipere og smurte dem så opp. Dette løste problemet på denne bilen.

Axel
wirre
-
-

Post by wirre »

Problemet var at "Pinnene" på caliperen ikke glei framm og tilbake. Måtte bruke hammer for å flytte på de!... Byttet holderen, som også inneholder pinnene, så blei alt bra (Pinnene selges ikke løst!)
Martin

Post Reply