Hei.
Jeg har Eagle Eyes på Caravellen min. Men fjernlyset har alltid lyst til himmels. Pærer og reflektorer sitter i en del, så de kan ikke justeres individuelt. Det samme er vel tilfelle med vanlige lykter. Jeg tolker det slik at høydejusteringsmotoren går tilbake til et utgangspunkt når man slår over på fjernlys ettersom høydejustering fra dashbordet bare virker på nærlyset. Så da må de vel være en måte å kalibrere motorens posisjon ved fjernlys. Noen som vet noe om dette?
Interessant. Jeg har aldri sett at lysene justerer seg ved skifte til fjernlys. Sånne automatiske justeringer har jeg ikke sett på andre enn xenon og mer avanserte lykteversjoner på nye biler. Jeg har Angel eyes på min T4.
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Hei.
Jeg sjekket litt nøyere hvordan høydejusteringen fungerer i går samtidig med at jeg satte inn LEDs i stedet for glødepærer til parklysene.
Det er riktig det du skriver, Needforspace. Høyde motorene går ikke ved skifte til fjernlys. De blir stående i samme posisjon. Høyden på fjernlysene følger altså høyden på nærlysene, men motorjusteringen virker bare når lysene er på nærlys.
Når jeg mekanisk skrur nærlysene mine til riktig høyde, lyser fjernlysene til himmels. Pærene sitter godt på plass, så jeg synes dette er veldig rart. Hvis mulig håper jeg å få fikset det før høsten. Men jeg skjønner ikke hvordan, siden reflektorene på nærlys og fjernlys er en og samme del.
Var ute og kjørte nå i mørket og sjekket hvordan justeringen virket og ganske riktig, høyden forandrer seg bare når nærlysene er på.
Evt justering mens fjernlys er på skjer ikke før fjernlys går av.
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Har uorginale lykter på XC70'en. Samme sjiten der. Når nærlysa er riktig justert går langlysene rett i bakken. Så om noen vet om lykter med individuell justering nærlys/fjernlys så gi beskjed. Utrolig irriterende!
Om det er manuell justering betyr ikke så mye, men det burde være separate justeringsskruer nærlys/fjernlys.
1996 California 2,5 TDI - solgt..
1998 V70 2,5 TDI - arvet av Junior.
XC70 D5 2004 - konas bil.
XC70 D5 2006 4C - min dagligbil.
Datsun 300zx 1985 3.0 V6 - kosebilen min.
Samme på en Omega MV6 jeg hadde, kun en justering så enten ble nærlys eller fjernlys på trynet... Tror det bare er sånn på billige uorginale lykter. Mener å huske de het Depo eller noe sånnt?