Lekkasje skyvevinu
Lekkasje skyvevinu
T5, California. Oppdaget i dag vann i/under kjøkkeninnredningen. For meg ser det ut som det kommer inn i nedkant av skyvevinduet, men jeg greier ikke helt å bestemme hvor. Noen som har erfaring med dette?
-
einic
- -

- Car: T3 1986 DJ T5 2007 4 MOTION Porsche 914 4 1972
Re: Lekkasje skyvevinu
Pakningen på skyveglasset må rengjøres og settes inn med siliconfett
-
Needforspace
- -

- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
Om dette er samme vindusløsning som på vanlige T5 er dette en gjengangerfeil. Ruta ble byttet med "nyere" versjon flere ganger på garanti på min -09. I ettertid har det vert folk her som har funnet løsning på problemet på egenhånd her inne.
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
-
silenhag
- -

- Car: Vw California -2006, 2.5 TDi (axe, 174hk), manuell
- Phone: 41264794
Kjent problem. Enten dårlig pakning eller slitte plastikk-tapper som løper i sporene og fører til at vinduet glapper inn-ut, ikke tetter mot hovedvinduet. For å unngå problem er det viktig å holde rent ned i sporene, fritt fra støv og grus, silikon fett til pakning samt unngå å bruke det
Jeg har hatt dårlig pakning. Får jeg problem igjen skal jeg undersøke om det går å sette inn hovedvindu uten skyvevindu, dvs med dobbelglass som flere andre vindu på bilen. Vanskelig å bytte skyvevindu på California da man ikke har tilstrekkelig adkomst til øvre del, man må demontere mye av innredning...hvis jeg har forstått riktig...ihvert fall det Møller oppga.
viewtopic.php?f=6&t=42783
viewtopic.php?f=6&t=46269
Jeg har hatt dårlig pakning. Får jeg problem igjen skal jeg undersøke om det går å sette inn hovedvindu uten skyvevindu, dvs med dobbelglass som flere andre vindu på bilen. Vanskelig å bytte skyvevindu på California da man ikke har tilstrekkelig adkomst til øvre del, man må demontere mye av innredning...hvis jeg har forstått riktig...ihvert fall det Møller oppga.
viewtopic.php?f=6&t=42783
viewtopic.php?f=6&t=46269
Tlf. 41264794
Ross-Tech VCDS.
Emil Silenhag, entusiast/hobbymekaniker.
Vw California (AXE) 2006, manuell.
Tlf. 41264794
Ross-Tech VCDS.
Takk for svar!
Det vinduet har ikke vært mye brukt, så det skal ikke være mye slitasje.
Jeg prøver med en litt grundigere rengjøring og smører opp med silikonfett.
Jeg la merke til at det var et hull lengst frem i sporet til skyveviduet. Tenkte at det kanskje var drenering, men for meg ser det ut som vannet som renner ned i det hullet kommer inn i bilen.
Det vinduet har ikke vært mye brukt, så det skal ikke være mye slitasje.
Jeg prøver med en litt grundigere rengjøring og smører opp med silikonfett.
Jeg la merke til at det var et hull lengst frem i sporet til skyveviduet. Tenkte at det kanskje var drenering, men for meg ser det ut som vannet som renner ned i det hullet kommer inn i bilen.
-
silenhag
- -

- Car: Vw California -2006, 2.5 TDi (axe, 174hk), manuell
- Phone: 41264794
Ja, det stemmer, der er hull ned i sporene (i begge ender) til drenering. Disse er oftest tette og noen klarer å få de til å fungere igjen. Jeg har ikke klart å få mine til å fungere og velger istedet å ha 100% oversikt på om vindu er tett samt regelmessig vedlikehold...
Tlf. 41264794
Ross-Tech VCDS.
Emil Silenhag, entusiast/hobbymekaniker.
Vw California (AXE) 2006, manuell.
Tlf. 41264794
Ross-Tech VCDS.