Jump seat

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
vitablixten
Car: t3 -88

Jump seat

Post by vitablixten »

Hej!

Söker efter ett Jump seat att montera i bussen min då familjen ökar i antal!

Fick tydligen tvilligar för en månad sedan. Så om de ska bli några turer till sommaren krävs de ett säte till

Mvh

P
OddN
-
-

Re: Jump seat

Post by OddN »

Kan dette være et alternativ: viewtopic.php?f=7&t=41343

85€ hos Günzl for ramma, 500 kr hos meg for trekkene og så trenger du festet som skrues i bilen.
vitablixten

Post by vitablixten »

Vet inte om jag kommer så långt om jag inte har fästena?
OddN
-
-

Post by OddN »

Festebrakett høyre side (bak passasjersetet): http://www.van-cafe.com/page_1666_1347/ ... at-bracket

Fester i gulvet (skal sveises fast): https://www.ebay.de/itm/vw-Bus-T3-UNTER ... SwI4tZeOhM
OddN
-
-

Post by OddN »

Her er forresten gjengs pris på klappsete uten braketter på ebay: https://www.ebay.de/itm/vw-bus-T3-BACK- ... SwDuJWyche
vitablixten

Post by vitablixten »

Du skriver att "ramma" finns hos Günzl. Menar du då själva sätet i sig? och du har överdraget/trekket endast.
Så totalt sett med olika beställningar (trekk från dig, fästen på olika ställen, själva sätet på Günzl) frakter är ja uppe i över 2000 oavsett då?

mvh
OddN
-
-

Post by OddN »

Har du sjekket ut linkene i det andre innlegget?

Dette er hva Günzl har til 85€:

Image

Dette er hva jeg har (pute og rygg med innmat):

Image

Fant jaggu de to sidedekslene som ellers alltid mangler, de er til og med svart, noe som er sjeldent. For en hundrelapp ekstra får du de og med.

Med dette har du det som i den andre ebaylinken selges for 290 € (Egentlig mer, da ebaysetet ikke har sidepanelene, og du ender opp med dobbelt opp av innvendig polstring, siden både mine trekk og Günzlsetet har dette, men det er kanskje ikke så viktig...)

Mine trekk tilsvarer standard Multivan og Joker (ikke Club Joker) Ebaysetet er Bluestar/Redstar/Whitestar og LLE Det er jo også verd å tenke på i forhold til hva du har fra før.

Og så må du ha festene, uansett hvilken opsjon du går for. De linkene jeg oppgav er for nye deler, du kan selvsagt sitte og vente på at også de dukker opp brukt...
Guri
Car: T5 Caravelle

Post by Guri »

Disse seterne er veldig praktiske, men er de også stabile?
OddN
-
-

Post by OddN »

Guri wrote:Disse seterne er veldig praktiske, men er de også stabile?

Tja det er jo en vurderingsak. De er kun stukket ned i to små braketter med hull i, og smekket i en fjærbelastet lås bak førersetet. De har også kun topunkts magebelte og ikke armlener så jeg ville nok ikke hatt små barn sittende i de. I tillegg er det vel begrenset hvilke barneseter som kan monteres når det bare er topunktsbelte. Om jeg skulle kjørt rundt med to voksne og fire barn i bilen ville jeg nok latt størstemann, evt en voksen sitte i klappsetet.

I den forrige Coachen min hadde jeg to slike men jeg byttet rygg på de for å få armlener.
vitablixten

Post by vitablixten »

Okej! Ska kolla mina alternativ! Men jag är intresserad vart fall. Endast du och en Frank som har alternativ än så länge. Dock vill jag egentligen ha armstöd och nackstöd.

Har du eventuellt extra armstöd till framstolar då jag saknar höger armstöd på vänstra och högra stolen
OddN
-
-

Post by OddN »

Dessverre. Og om du vil ha armlener og nakkestøtte på klappstolen må du slakte en vanlig framstol da rammen i ryggen er forskjellig.
vitablixten

Post by vitablixten »

yes, det är ja medveten om. Men det finns väl orginal jumpseats med arm- och nackstöd har jag sett. Detta pga säkerhetsskäl då.

Men kanske är svårhittat häruppe.

mvh
OddN
-
-

Post by OddN »

Der finnes ikke med armlener eller nakkestøtte originalt til T3. Men siden delene passer om hverandre er det flere som har gjort som meg og bygd om. Så det du var sett har nok vært ombygd. Det ligger en veiledning med masse gode bilder på The Samba (tror det var der i allefall ).

Alle varianter av T3 klappseter er sjeldne her i Norge da Multivan aldri ble levert av den norske importøren.

T4 derimot hadde klappsetet med armlener i tidlige Multivan, før de fikk skinner i gulvet og sånne svingstoler. Dessverre har de en annen innfesting og passer ikke uten videre i T3 (men kan sikkert modifiseres til å passe). Disse bilene ble importert og solgt som minibusser her i landet så de burde være lette å finne.
OddN
-
-

Post by OddN »

Da er mine klappsetedeler avtalt solgt, og ikke lengre tilgjengelig her. Sånn til info...
Post Reply