Hei!
Har nylig byttet ut min gamle T3 med en -94 2,4D kombi, og koser meg med den.
Mangler lys i 2 brytere (hovedlysbryter og omluft bryter). Lyset som viser at de er på/aktivert virker, men det skulle vel også være lys i symbolet på bryteren.
Har tatt ut brytere og kikket lenge og vel på de, men kan ikke se at de er lette å demontere, er redd for å bruke for mye makt.
Er det noen som har noen tips på dette.
Mangler også lys i askebeger/sigarettenner, men fant svar i en annen tråd i forumet. Skal gå løs på dette imorgen.
Hei så lenge
Sliter med lys i brytere
Sliter med lys i brytere
-86 Transporter Kombi 1,9 bensin (i himmelen)
-94 2,4D Kombi (Solgt)
-03 2,5TDI 9-seter Lang Syncro m/ ABS og sperre bak
-94 2,4D Kombi (Solgt)
-
Rudeboy
- -

- Car: T4b California Coach syncro
- Phone: 666
Spissende til loddebolt
Det er langt fra noe krøll å lodde, enda mindre "hæssel" å ta løs gamle komponent fra kretser.
Alt en trenger er en loddebolt med spiss, og da mener jeg spiss á lá sånn spiss man har på en syl - ikke de spissene som ser ut som et skrujern av flattrekkerutgaven
Kronglete å komme til, ok. Men ikke noe mer enn det.
Er man usikker på hvordan en skal gå fram, finn en gammal radio og demonter det som kan tas løst vha loddebolten
Da får du treninga og du kan øve deg uten at du ødelegger noe i bilen.
Jeg dreiv og lodda for å modifisere min gamle Commodore 64 på begynnelsen av 90-tallet og det å skulle sette en varm loddeboltstift midt i trangeste passasje i et kretskort krever egentlig ikke stort annet enn en stø hånd.
-Tja, når jeg tenker meg om så ønsket jeg meg alltid et fratrekk så jeg slapp å puste inn gassen fra loddetinnet også da...
Den er giftig.
mvh,
Yngve S
a.k.a Nukid of Hoaxers / Newkid of HXS, a.k.a Dunestar of Role & F4CG, a.k.a Mayhem og Megadeth, a.k.a the Stranger of the Whild Bunch
(Har tre operative CBM 64, 1 stk CBM 128d og to monitorer til, en printer og to disc-drev enda)
Alt en trenger er en loddebolt med spiss, og da mener jeg spiss á lá sånn spiss man har på en syl - ikke de spissene som ser ut som et skrujern av flattrekkerutgaven
Kronglete å komme til, ok. Men ikke noe mer enn det.
Er man usikker på hvordan en skal gå fram, finn en gammal radio og demonter det som kan tas løst vha loddebolten
Jeg dreiv og lodda for å modifisere min gamle Commodore 64 på begynnelsen av 90-tallet og det å skulle sette en varm loddeboltstift midt i trangeste passasje i et kretskort krever egentlig ikke stort annet enn en stø hånd.
-Tja, når jeg tenker meg om så ønsket jeg meg alltid et fratrekk så jeg slapp å puste inn gassen fra loddetinnet også da...
mvh,
Yngve S
a.k.a Nukid of Hoaxers / Newkid of HXS, a.k.a Dunestar of Role & F4CG, a.k.a Mayhem og Megadeth, a.k.a the Stranger of the Whild Bunch
(Har tre operative CBM 64, 1 stk CBM 128d og to monitorer til, en printer og to disc-drev enda)
-
solrikioo
- -

- Car: Skoda Octavia 2014
Re: Spissende til loddebolt
Faen, dem som lukter så godt også..Rudeboy wrote: -Tja, når jeg tenker meg om så ønsket jeg meg alltid et fratrekk så jeg slapp å puste inn gassen fra loddetinnet også da...Den er giftig.
Takk for gode råd, klarte faktisk å knote på plass noen pærer som jeg fant i en gammel bilstereo. Må nok allikevel skaffe ny hovedlysbryter, da den jeg har er slarkete, og må lirke på den for at lys skal komme på.
Det var derimot ikke så lett med lyset til sigarettenneren. Er pære og pæreholder tenkt å være i ett stykke? Klarte ikke å få noen ny pære til å sitte nedi der. Ikke går det å lodde nedi der heller.
Så neste lille problem: Turtelleren "henger seg opp" fra tid til annen. Dvs. at den ikke følger turtallet på motoren. Det artige er at etter å ha kjørt en god stund oppfører den seg tilsynelatende normalt. Har dere vært borti dette?
Mvh,
Morten
Det var derimot ikke så lett med lyset til sigarettenneren. Er pære og pæreholder tenkt å være i ett stykke? Klarte ikke å få noen ny pære til å sitte nedi der. Ikke går det å lodde nedi der heller.
Så neste lille problem: Turtelleren "henger seg opp" fra tid til annen. Dvs. at den ikke følger turtallet på motoren. Det artige er at etter å ha kjørt en god stund oppfører den seg tilsynelatende normalt. Har dere vært borti dette?
Mvh,
Morten
-86 Transporter Kombi 1,9 bensin (i himmelen)
-94 2,4D Kombi (Solgt)
-94 2,4D Kombi (Solgt)
Re: Spissende til loddebolt
Avtrekk har man på kjøkkenetsolrikioo wrote:Faen, dem som lukter så godt også..Rudeboy wrote: -Tja, når jeg tenker meg om så ønsket jeg meg alltid et fratrekk så jeg slapp å puste inn gassen fra loddetinnet også da...Den er giftig.