I hjulbuer og generellt på undersiden på bilen er det et stoff som noen steder er temmelig tykt, opp i 2 cm men på flatene bare 2-3mm Det minner om fugemasse, ikke tectyl da det er hvitt/grått.
Er dette originalt eller er det noe morsomt som en tidligere eier har funnet på?
Et glimrende utviklings sted for rust når det går hull. Her rengjort/pusset og behandlet med Ferro Bet rustfjerner.
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Såvidt meg bekjent så tectylerte Møller alle T4 under. Iallefall så vi ut som greasemonkeys hele gjengen etter montering av Defavarmere...
Men T4 har nok noe orginalt fra fabrikken og.
Nei, det er ikke klissete, det er seigt som sikaflex omtrent. der det er rust bakom løsner det greit, men der det er tørt sliter det av. River det vekk med tang og pusser avslutningen før ny rustbehandling. Tectyl har jeg ellers aldri opplevd i denne formen men jeg er ikke eldre enn at jeg kan lære noe nytt enda.
VW E-Golf -16
VW Crafter LWB -14
Dette er noe orginalt fra fabrikken. Ruster som faen under det om det løsner(noe det gjør flere steder).
Bare vær obs på en ting: IKKE BRUK VARME PÅ DENNE DRITTEN. Gassene de avgir er fryktelig giftig.
1996 California 2,5 TDI - solgt..
1998 V70 2,5 TDI - arvet av Junior.
XC70 D5 2004 - konas bil.
XC70 D5 2006 4C - min dagligbil.
Datsun 300zx 1985 3.0 V6 - kosebilen min.
Aner ikke hvor mye varme som må til. Mulig at myk-gjøring er greit.....
Men mekanikeren min som er noen år gammel sa at mange har blitt så sjuk av gassen fra denne dritten at de måtte på sjukehus. Melk var visst en motgift om du er uheldig....
1996 California 2,5 TDI - solgt..
1998 V70 2,5 TDI - arvet av Junior.
XC70 D5 2004 - konas bil.
XC70 D5 2006 4C - min dagligbil.
Datsun 300zx 1985 3.0 V6 - kosebilen min.
Melk nøytraliserer, mye brukt i maling/isolasjons-bransjen før i tiden. Jeg drev med polyurethanskumming i stor skala for 25-30 år siden.
Det seige stoffet som er under T4en har jeg fjernet der det er løst pluss litt til, det som sitter godt fast får bli. Batteridril og vinkelsliper med stålbørste type grov river godt opp i dette.
VW E-Golf -16
VW Crafter LWB -14