Så er endelig kilden til vibrasjonen i bilen min endelig funnet (tror jeg). Jeg la merke til at hele motor og gearkasse heller litt mot høyre. Det viser seg at motorfestebraketten på høre side ikke sitter fast i motoren. Jeg vet ikke om den har vært glemt å skrues på, om skruene har løsnet, eller om skruene kan ha brukket. (forrige eier byttet motor i denne bilen)
Nå står bilen på en gård et par-tre mil hjemmefra, og det er det tilgang på løftebukk og godt verktøty, så jeg regner med å få sett mer på dette til uka.
Men, mitt spørsmål er: Kan noen fortelle meg spec på de skruene/boltene som braketten skal festes til motoren med?
Motorfestebrakett T3 syncro td ?
Motorfestebrakett T3 syncro td ?
Tidligere eier av 1991 VW T3 Syncro "Sturmwagen"
-hans christian-
Member of Team Syncronaut.
-hans christian-
Re: Motorfestebrakett T3 syncro td ?
Er det ingen av dere som har bygget om fra JX til AAZ eller lignende som husker hva slags skruer denne braketten er festet med?
-hans christian-
-hans christian-
-
Needforspace
- -

- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
Du trenger å vite og jeg kan bare tro/gjette, M8 8.8 25- 30mm lange. Kanskje er det M10 men jeg har ikke tro på at det er noe mer enn 8.8 bolter.

Vet ikke om du får noe mer ut av dette enn jeg gjør?

Vet ikke om du får noe mer ut av dette enn jeg gjør?
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
I følge katalogen er det M10x28 på høyre og M8x35 på venstre. Er det samme motorbygger som hadde vært borti den første stormvogna? Måtte nemlig stramme boltene på høyresiden på den og da jeg kom hjem med den.
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
Takker! Fant (etter tips) katalogen jeg også nå i kveld. Det er høyre side som mangler, altså M10x28. 8.8 holder nok i massevis vil jeg tro.
Det er ikke samme ombygger som har vært borti denne, men kanskje det er en 'feil' som har lett for å forekomme? Det er mulig at en dråpe locktite kan være på sin plass her. Jeg kjøper bolter, og reiser over i morgen for å se om jeg får orden på bilen igjen
Det er ikke samme ombygger som har vært borti denne, men kanskje det er en 'feil' som har lett for å forekomme? Det er mulig at en dråpe locktite kan være på sin plass her. Jeg kjøper bolter, og reiser over i morgen for å se om jeg får orden på bilen igjen
-hans christian-
-hans christian-
Da er motorfestet på plass igjen, og bilen har nå mye mindre vibrasjoner enn tidligere 
-hans christian-
-hans christian-