Støtfanger foran, demontering. -94 mod
Støtfanger foran, demontering. -94 mod
Jeg sliter og drar og banker og borer, men klarer bare ikke å demontere støtfangeren foran. Har en tegning og forstår det bare er 2 bolter under skiltet (som er ute) pluss noe greier på hver side og det er nettopp her problemet er.
Hvordan får jeg løsnet den?
Hvordan får jeg løsnet den?
VW T4 Reimo camper
Det skal være å bare trekke rett fram. Se på fantamann's prosjekt, så ser du hvordan festene ser ut.: http://www.vwbus.no/forum/viewtopic.php ... c&start=50
Du ser bildet; der hvor det er muttere på det bildet (inni feste), så er det to "plugger som stikker ut. Disse går så inn i festet på selve fangeren. Dette betyr i praksis at du må
1. dra utover (dvs utover fra bilens side)
2. dra fremmover for å dra fanger av den store "ovale" feste ringen som det er bilde av fra Thomas sin.
med andre ord; står du fremme og drar som et hælvette, butter den egentlig imot to "litt" dumme plugger som visstnok tåler noen kilo.
Siden jeg visste at jeg aldri skulle bruke verken fester på bilen eller i fanger, pluss at bilen skulle lakkes, så dro jeg virkelig av all kraft: resultatet var en liten baklengs salto på grusen og to ødelagte fester....men pyttsann
2. dra fremmover for å dra fanger av den store "ovale" feste ringen som det er bilde av fra Thomas sin.
med andre ord; står du fremme og drar som et hælvette, butter den egentlig imot to "litt" dumme plugger som visstnok tåler noen kilo.
Siden jeg visste at jeg aldri skulle bruke verken fester på bilen eller i fanger, pluss at bilen skulle lakkes, så dro jeg virkelig av all kraft: resultatet var en liten baklengs salto på grusen og to ødelagte fester....men pyttsann
Stian Korneliussen
2004 MULTIVAN HIGHLINE
2004 MULTIVAN HIGHLINE
-
solrikioo
- -

- Car: Skoda Octavia 2014
Bra svar.. da blir det nok ordnings.. Hehe.caravelleman wrote:Du ser bildet; der hvor det er muttere på det bildet (inni feste), så er det to "plugger som stikker ut. Disse går så inn i festet på selve fangeren. Dette betyr i praksis at du må
Tror jeg hadde ledd bra hvis jeg hadde vært der da stian.
jo takk for det Rune. Jeg hadde nok ledd ganske så godt jeg også, men det var bare det at jeg hadde holdt på temmelig lenge med den dritten + at jeg hadde fått den nye fangeren som SKULLE prøvemonteres + at jeg ringte Martin for tips, noe som var litt flævt + at han ringte Thomas og spurte hvordan han hadde gjort det + pluss at jeg jo fant ut at den nye fangeren var til T4/Langfronter.....noe som igjen betydde at jeg måtte kjøre uten front fanger til enda en ny kom på plass - så jo; det er litt morro når jeg tenker på det nå, men IKKE den gang. Ikke f...

Stian Korneliussen
2004 MULTIVAN HIGHLINE
2004 MULTIVAN HIGHLINE
FERDIG
Takk for alle tips.
Tross alt tok jeg for hart i og knakk hele festet, men ikke værre enn at jeg tror det vil henge når jeg får den på igjen.
Har montert originale tåkelys, men fy... fillern det var jo steike umulig og få et pent hull i støtfangeren...
Nå henger det ihvertfall.
Tross alt tok jeg for hart i og knakk hele festet, men ikke værre enn at jeg tror det vil henge når jeg får den på igjen.
Har montert originale tåkelys, men fy... fillern det var jo steike umulig og få et pent hull i støtfangeren...
Nå henger det ihvertfall.
VW T4 Reimo camper