Subaru EZ 30 inn i T3

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
Levwi
Car: T3 1990 JX
Phone: 91788139

Subaru EZ 30 inn i T3

Post by Levwi »

Jeg vet temaet har vært diskutert før, men spør likevel

Jeg har da sendt en vennlig epost til tilsynet om hva som må til for å få godkjent Subaru 3.0 sekser i T3-en. For å være litt føre var, så spør jeg derfor dere lærde sjeler her inne:
Er det noen som har fått godkjent 240 hk eller mer?(se bort fra Lindvall sin :P)
Hva måtte evt gjøres? Oppheng, bremser, TûV etc
Hvilke bremser?

På forhånd takk

Lasse
Lasse
Vw junkie fra Trondheim
T3 90 1.6TD
T1 61 ragtop
T1 67 racecar
www.facebook.com/luftligan/
OddN
-
-

Re: Subaru EZ 30 inn i T3

Post by OddN »

Da er du i Porsche B32 ligaen.

3,2 liters 230 hesters porschesekser i T3. Kanskje papirer på en slik som viser hva som er gjort kan brukes.
4x4syncro
-
-
Car: 1991 caravelle syncro 90 Coach Automat
Phone: 95294695

Post by 4x4syncro »

Har veldig lyst til å gjøre noe av det samme med coachen etterhvert så det blir interessant å se hva de svarer men svaret blir nok veldig generelt tenker jeg.

Men er jo en del folk i Tyskland som har fått dytta inn swx motorene så går nok absolutt ann å få det godkjent, men tror nok man må en liten tur ned på tüv.

Vet ikke hvor lett det er å få skrevet inn disse bremseadapter settene fra epytec? Men det er jo en veldig enkel måte å oppgradere bremsene på. Da alt er bolt on.

Mener også brodern snakka om at man kunne dra til et firma i Tyskland som hadde bremser som gjorde at t3 ble godkjent for rundt 200hk men da med tüv in house som det så fint heter.
Åsmund

T3 Caravelle Coach 1990 Automat
T3 Caravelle Syncro 1991
T1 transporter 1953
T2 transporter 1969
OddN
-
-

Post by OddN »

4x4syncro wrote:Har veldig lyst til å gjøre noe av det samme med coachen etterhvert så det blir interessant å se hva de svarer men svaret blir nok veldig generelt tenker jeg.

Men er jo en del folk i Tyskland som har fått dytta inn swx motorene så går nok absolutt ann å få det godkjent, men tror nok man må en liten tur ned på tüv.

Vet ikke hvor lett det er å få skrevet inn disse bremseadapter settene fra epytec? Men det er jo en veldig enkel måte å oppgradere bremsene på. Da alt er bolt on.

Mener også brodern snakka om at man kunne dra til et firma i Tyskland som hadde bremser som gjorde at t3 ble godkjent for rundt 200hk men da med tüv in house som det så fint heter.
Winkler kanskje: http://vw-winkler.de/ Men da må delene kjøpes hos de, eller at de gjør hele ombyggingen.

Et annet alternativ er jo Claer: http://www.claer-automobile.de/ De leverer vel stort sett også bare ferdige ombygginger. vet ikke om de selger delene i det hele tatt.
Levwi
Car: T3 1990 JX
Phone: 91788139

Post by Levwi »

Fikk endelig telefon fra BT her oppe på fredag.
Det som det ble snakket om var at det kom til å bli problem med avgass syklus...
Skjønner forsåvidt hva han mener, men å argumentere for at en nyere motor kommer til skape problem med avgass måling(EZ30 fra 2001-2004). Jeg fikk beskjed om at jeg heller måtte se på motor fra 88 og nedover.

Jeg er fullstendig klar over at jeg må forholde meg til avgass som gjelder for EZ-en hvis jeg setter inn den, men problemet var visstnok at en ny riktig måling mot min bil, var det det ingen som tok i Norge.......

Neivel? Alle verksteder tar vel avgassmålinger? Utfordringen blir vel å ta avmåling på mitt reg.nr med annen motor enn det reg,nr sier, men det kan jo legges inn i systemet at min bil ikke lenger er diesel, men bensin, og skal ha avlesning etter normen i perioden 2001-2004?

Det ble derimot ikke snakket om bremser eller andre ting....

Jeg har nå funnet et par biler her i Norge, med EZ30 motor og tilhørende reg.nr så det går an å se på avgass.

Tar dette videre og ser hva svaret blir igjen.

Det som er interressant er at de ringer deg, og ikke svarer på eposten du har sendt.....de vil ikke bli tatt på noe på skriftlig tilsvar..
Lasse
Vw junkie fra Trondheim
T3 90 1.6TD
T1 61 ragtop
T1 67 racecar
www.facebook.com/luftligan/
Post Reply