Jeg har tegnet noen piler på hvilken vei vannet går, men begynner å tro at det går den andre veien?
Noen som vet helt sikkert hvilken vei som er riktig?
JFM..
Jeg har alltid trodd at vannet går andre veil inn/ut av tanken, og den slangen som er nede til venstre tror jeg og er motsatt veg. ellers ser det riktig ut...
Neergård wrote:Ut/inn av ekspansjonstanken må være motsatt, ellers går det ikke vann ut av tanken ved minimum nivå, noe det gjør.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69 "I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
Jeg skal snart montere de rustfrie/sakterustende kjølevannsrørene på syncroen, men etter som jeg har noen bokser med bengalakk i både blått og rødt i kjelleren så lurte jeg på å male rørene i hendholdsvis rødt og blått. Jeg prøver derfor å forstå tegningen fra ducce, men det ser jo ut som om vannet bare går til vannpumpa og ikke fra. Går det varme vannet fra motoren til radiator og kaldt fra radiator til vannpumpe?
vannpumpa sender vannet inn i blokket streket linje
Kaldt vann fra radiator til vannpumpe
Varmt vann fra sylindertopp nr til radiator
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69 "I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G