Smøre gir overføringen
Smøre gir overføringen
Hei, gir overføringen har blitt veldig treg i løpet av vinteren, hva slags fett er best å bruke? Jeg har ett par tuber med Statoil fett funker de eller må/bør det være en spesiell type fett man bruker? Og det er vel bare og dytte det inn i alle overganger og fester langs overføringsarmen fra girspaken til kassa.
Bor i Oslo
Re: Smøre gir overføringen
Hei.
Jeg har brukt Biltema sitt silikonfett med stort hell
Jeg har brukt Biltema sitt silikonfett med stort hell
-89 Halvpanel 1.9Tdk Turbosnegla 2
-84 Doka 1.9Tdk
-00 Bora 1,9 Highline
-84 Jetta Coupe 1,6
Medlem av VWBUS Mjøsa
Tommy B. Strøm
-84 Doka 1.9Tdk
-00 Bora 1,9 Highline
-84 Jetta Coupe 1,6
Medlem av VWBUS Mjøsa
Tommy B. Strøm
-
mortenfjell
- -

- Car: T3 Atlantic syncro 112 i
- Phone: 40095295
Jeg brukte biltemas silikonfett på mekanismen I en hagle for noen år siden og det hørtes ganske raskt ut som jeg hadde blandet sand I fettet ? Ved en annen anledning spurte jeg på tess hva de anbefalte for å få på plass trange slanger , DA ble jeg anbefalt silikonfett eller spray fordi det inneholder vann og blir borte . Etter dette er det det eneste jeg bruker silikonfett til nettopp slanger , det finnes jo fett for lagere, styring , caliper , varmebestandig osv så det ville forundre meg hvis det ikke finnes noe for mekaniske overføringer ? I gamle dager sto det rett å slett en 20 liter med greese på verkstedet jeg hadde sommerjobb på 
-
Needforspace
- -

- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
Jeg har en brun foring som monteres uten mansjetter rundt, den har livstids garanti og skal ikke smøres. Måtte smøre den etter kort tid og nå med ujevne mellomrom. 
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
-
einic
- -

- Car: T3 1986 DJ T5 2007 4 MOTION Porsche 914 4 1972
Propellakselfett fra Biltema brukte jeg. Også kjedespray til sykkel funker bra.
Takker for svar.
Jeg hadde tenkt at noen skulle si: Bruk hjullager fett, MoS2 fett, kobberfett eller PTFE spray eller noe annet lurt
Tror jeg har noe Wurth silikon fett på sprayboks i kjelleren pluss en tykt flytende smørespray også fra wurth. Jeg får prøve med en av de to.
Jeg prøvde en gang med vanlig smørefett/grease, men syntes det fort ble trangt igjen. Trikset er kanskje å smøre opp litt oftere.
Jeg hadde tenkt at noen skulle si: Bruk hjullager fett, MoS2 fett, kobberfett eller PTFE spray eller noe annet lurt
Tror jeg har noe Wurth silikon fett på sprayboks i kjelleren pluss en tykt flytende smørespray også fra wurth. Jeg får prøve med en av de to.
Jeg prøvde en gang med vanlig smørefett/grease, men syntes det fort ble trangt igjen. Trikset er kanskje å smøre opp litt oftere.
Bor i Oslo
-
troyca
- -

- Car: `86-Weekender,DJ. .
- Phone: 92240310
Jeg bruker sprayfett /grease fra wurth, det kryper innover.
(ikke den hvite)
(ikke den hvite)
jeg sprayet noe tynt (tilsvarende WD40) på, og bruker bilen daglig.. Ubeskyttet fett blir fort til slipepasta under bilen, da er det bedre å kjøre tørt.
En kjenning sa giroverføringen ble mye bedre etter han sprøyta lanolin under hele bilen, to fluer i en smekk?
En kjenning sa giroverføringen ble mye bedre etter han sprøyta lanolin under hele bilen, to fluer i en smekk?
Jeg fant en wurth spayboks med HHS 2000 spray som er litt tykkere enn WD 40/crc. Jeg sprayet opp i overføringen hvor girspaken kommer ut gjennom gulvet, og på overføringsfaltene der. Og bak ved girkassen . Da ble det fort mye bedre og gire den. Nå gjelder det bare å få den EU godkjent også

Bor i Oslo