Trenger råd til min T4

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
Ferdafolk
Car: T4 1999 7DB
Phone: 92275018

Trenger råd til min T4

Post by Ferdafolk »

Trenger hjelp/råd vedrørende min T4 1999 TDi. Opprinnelig 10-seter, men omregistrert til 8-seter for ca 10 år siden. Har nå 7 seter installert, ytre høyre i midtrekka står lagret til det eventuelt behøves.
Siste EU-ktr for over et år siden med endel feil som verkstedet (Paradis Auto, Bergen) aldri kom med tilbud om å fikse opp. De mente bilen var for gammel til at det var verdt det. Etter det har jeg hatt bilen i garasjen. Jeg har ingen aning selv og heller ikke tid til å sette meg inn i reparasjoner. Samtidig er det sørgelig at bilen bare står der. Den har fortsatt potensiell stor nytteverdi. Riktignok er batteriet flatt nå (får ladet nok til at sentrallåsen slår seg inn) og får ikke startet. Korrosjon (?) eller annet gjør at det ikke er lett å rulle den ut av garasjen heller. Av mangler/feil er det diverse med bremsene som må utbedres (hadde store utskiftninger/reparasjoner her i 2016, så forstår ikke at det skal være så mye feil under et år etterpå...), noe elektrisk (inkl sentrallås) og slitasje på kingbolt/opphengskuler.
Bilen har vært i godt hold og har gjennomgått reparasjoner tidligere, men nå sliter jeg med å finne noen i Bergen som kan hjelpe meg. Er det noen her som vet om et verksted i Bergen som kan VW T4? Må helst være entusiaster!
Jeg ønsker aller helst å få bilen i bruk igjen, for jeg/vi er ekstremt fornøyd med den. Dersom ikke mulig å få satt den i stand hos noen, må jeg vurdere å selge. Helt uaktuelt å vrake slik jeg ser det. Altfor mye bra bil til det!
Drittsekken
-
-
Car: 2003 Multivan Westfalia 2,5TDI 102HK
Phone: 930treåtte720

Re: Trenger råd til min T4

Post by Drittsekken »

Det er vel blitt slik at disse bilene begynner å bli for dyre å ha på verksted for alle ting. I hvert fall om man skal se på salgsverdien i dem, og bruksverdien er opp til hver enkelt å vurdere. En som kan fikse disse problemene selv vil kunne ha en bil i mange år til, mens for en som må ha den på verksted for hver minste ting blir det en dyr bil.

Ikke at bilen er aktuell for meg, men det hadde vært kjekt å sett mangellisten fra PKK/EU-kontrollen (holder å skrive opp punktene, trenger ikke bilde). Da er det lettere å bedømme hva som må gjøres. Opphengskuler er litt arbeid, men lar seg gjøre med riktig verktøy. Sentrallås kan være en filleting, og hvis ikke er det noe man strengt tatt kan leve uten. Ang. bremsene så spørs det jo hva som er bemerket.
Leidulf
http://www.nettet.be/vw/vw.php

-2003 Multivan Westfalia TDI 102HK
-2014 Nissan Leaf
-1995 Caravelle GL Syncro 2,4D 9 seter (vraket)
-1998/99 Audi A4 1,8 (solgt)
-1983 Ford Fiesta Jubileum 1,1 (solgt)
112wboxer
-
-
Car: Blå 97 2.5tdi gul 2.5tdi høyttak(tidl mesta)

Re: Trenger råd til min T4

Post by 112wboxer »

sendt pm
Post Reply