Var dessverre senk på bilen jeg kjøpte så måtte på vegvesenet med bilen for å få den eu ok.
Har byttet over til nye originale fjærer samt fått stilt opp foran.
De første fjærene jeg satte på var veldig høye samt det forekom røde tall på 4 hjullskontrollen så det ble underkjent av biltilsynet.
De sa i tillegg at lysene var helt feil da de skulle belaste bilen 1200 kg for å se at lysene lyste rett.
Jeg syns dette høres merkelig ut men kan noen bekrefte at dette er vanlig? De vil jo lyse ganske høyt da.
Har fått satt på nye originale fjærer fra Gumpens men er jo nå redd de er for myke og vil igjen gjøre at bilen blir underkjent i forhold til lysinnstlling. Begynner å få dårlig tid og får nesten inntrykk av at de på biltilsynet har bestemt seg for at min bil ikke skal bli godkjent.
Vegvesen og godkjenning fra senk til originalfjærer
-
Carawelle98
- Car: Caravelle 2.5 98
-
Rudeboy
- -

- Car: T4b California Coach syncro
- Phone: 666
Re: Vegvesen og godkjenning fra senk til originalfjærer
Flere typer T4 ble levert med 40mm senk fra fabrikk
-
Espen K
- Car: 2000 Caravelle 2,5Tdi 8seter
Når du byttet tilbake til originale fjærer må du vel få justert hjulstilling og lykter på verksted, samt dokumentere dette.
Slik du må når du senker den.
Slik du må når du senker den.
-
Carawelle98
- Car: Caravelle 2.5 98
Ja selvsagt så må jeg det men på biltilsynet snakka han noe om å presse 1200 kg bak for så å sjekke lysene, syns det høres aldeles rart ut. Bilen har nyttelast på 815 kg.
Må i tillegg dokumentere fjærene også, har kvittering for kjøp på Gumpens så det må jo være nok.
Må i tillegg dokumentere fjærene også, har kvittering for kjøp på Gumpens så det må jo være nok.
Høres rart ut... Jeg kan skjønne det hvis det er snakk om å sjekke at den automatiske høydejusteringen på feks xenon lykter fungerer, men en vanlig T4 har vel manuell høydejustering på lyktene og så lenge denne virker som den skal så er det jo der du kompenserer for evt last...Carawelle98 wrote:Ja selvsagt så må jeg det men på biltilsynet snakka han noe om å presse 1200 kg bak for så å sjekke lysene, syns det høres aldeles rart ut. Bilen har nyttelast på 815 kg.
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt