Lasteramme på bakluka/fanger T25

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
andreaskvistdahl
Car: T25 2WD 19DG
Phone: 91829221

Lasteramme på bakluka/fanger T25

Post by andreaskvistdahl »

Hei

Jeg ønsker å fabrikere eller kjøpe dette settet med bære/lastesystem:

https://campervanculture.com/shop/rocky ... arry-tray/

Er det noen som har sjekket opp lovligheten rundt dette? Jeg ønsker helst en permanent løsning, men er åpen for "bolt on" løsninger også.

Ser helst at det er swing away, men baklukeløsning kan også funkere. Ideelt så ønsker jeg å ha feste for reservehjul 14", Jerrykanne for enten vann eller bensin og HighLiften. Må jeg gjøre noen endringer så kan jeg strengt tatt hive High Lify og Jerry på taket.

Er åpen for alle tips, ideer og tanker. Det finnes mange flotte løsninger der ute så dette erikke for å finne opp kruttet, men finne ut av hvor vidt dette er lovlig i Norge :D

Image
Andreas
---------
lifeofandreas.com

Gi gass
---------
OddN
-
-

Re: Lasteramme på bakluka/fanger T25

Post by OddN »

Har aldri hørt om at slike skulle kunne være ulovlige. Mange biler har bakmontert reservehjul, enten på en slik separat holder eller som en del av en sidehengslet bakdør.

Og VW leverte selv en sånn reservehjulsholder til alle som ønsket det dengang da bilene var nye (i allefall etter høsten 1988), både til T3 og til T4. Det kan dokumenteres.

Frontmontert derimot... det er en annen sak.

Men om man skal spikke fliser, så kan man si at bilens lengde blir endret og dermed skal bilen vises og nytt vognkort med riktig lengde utstedes.

Men send gjerne en mail til svv og spør, de er de eneste som kan svare helt sikkert på dette.
Renax
-
-
Car: T3 coach 1,6td
Phone: 48355105

Post by Renax »

Bolt-on løsning er hvertfall lov, det er bare godt festet lest som ikke stikker over en meter ut bak så trenger ikke merkes spesielt..
Må ikke dekke baklykter eller skilt innenfor en viss vinkel...
andreaskvistdahl

Tusen takk begge to! Blir vel å stikke innom BT Fagernes en dag og få bekreftet ok. Greit å vite om det er noe helt spesielt som man må unngå.

:lol:
---------
lifeofandreas.com

Gi gass
---------
OddN
-
-

Post by OddN »

Renax wrote:Bolt-on løsning er hvertfall lov, det er bare godt festet lest som ikke stikker over en meter ut bak så trenger ikke merkes spesielt..
Godt poeng. Måtte sjekke kjøretøyforskriften, og den sier at skiltet skal være synlig i en vinkel på 30 grader oppover og utover til sidene. Nedover holder det at det er synlig horisontalt rett bakover såfremt det ikke er høyere enn 120cm fra veibanen (er det høyere skal det være synlig 15 grader nedover).
4x4syncro
-
-
Car: 1991 caravelle syncro 90 Coach Automat
Phone: 95294695

Post by 4x4syncro »

Her får jeg litt OCD, Heter T3 ikke T25 :wink:
Åsmund

T3 Caravelle Coach 1990 Automat
T3 Caravelle Syncro 1991
T1 transporter 1953
T2 transporter 1969
andreaskvistdahl

4x4syncro wrote:Her får jeg litt OCD, Heter T3 ikke T25 :wink:
Hehe :D Kjært barn har mange navn.

KOmmer vel litt an hvem du spør?

T25, T3, Vanagon osv? Til min kunnskap er det hvor bilen er produsert som bestemmer navnet? Blir man enig? Husker ikke hvilken butikk, men det var kanskje vw Classicparts. Under T3 så var det bare deler til "Variant- in most markeds and and 'Squareback' in the United States" Jaja, skal ikke vær enkelt :P

Leser mye forskjellig. Kanskje bare kalle den Transporter `84, men vent, det er også ikke riktig for noen steder popper det opp at jeg har en 84 modell mens andre steder har jeg en 85 :D

Det som er helt sikkert og visst er at hu heter Idunn- den evig unge :D (n.myt)

Hehe!
---------
lifeofandreas.com

Gi gass
---------
andreaskvistdahl

OddN wrote:
Renax wrote:Bolt-on løsning er hvertfall lov, det er bare godt festet lest som ikke stikker over en meter ut bak så trenger ikke merkes spesielt..
Godt poeng. Måtte sjekke kjøretøyforskriften, og den sier at skiltet skal være synlig i en vinkel på 30 grader oppover og utover til sidene. Nedover holder det at det er synlig horisontalt rett bakover såfremt det ikke er høyere enn 120cm fra veibanen (er det høyere skal det være synlig 15 grader nedover).

Hm, ok :D

Worst case så må jeg sette på en sånn lys og skiltlist?
Det er jo fort at sykkeldekk/felg samt pedaler kan skygge for lys og skilt. (tenker nå bolt on sykkelstativet mitt. Uannsett så syns jeg det virker lovende for litt fabrikkering fremover. I morgen skal jeg på varmearbeidskurs siden sveiseverkstedet jeg normalt låner har fått tilsyn rundt HMS :D Skal bli bra!

Mulig jeg rekker å reise innom BT også :D
---------
lifeofandreas.com

Gi gass
---------
OddN
-
-

Post by OddN »

T25-betegnelsen avslører hyppig surfing på britiske bussforum. Er vel kun på den øya de bruker det navnet. :P
Buss Marius
-
-
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467

Post by Buss Marius »

Dersom man på Brick-Yard forumet skriver noe der det kommer en T og deretter tallene 2 og 5 så blir det automatisk rettet til T3. Selv om man ikke skulle skrive T25
andreaskvistdahl

OddN wrote:T25-betegnelsen avslører hyppig surfing på britiske bussforum. Er vel kun på den øya de bruker det navnet. :P
Buss Marius wrote:Dersom man på Brick-Yard forumet skriver noe der det kommer en T og deretter tallene 2 og 5 så blir det automatisk rettet til T3. Selv om man ikke skulle skrive T25
Oi, har faktisk aldri vært på det forumet, men takk for tips :D

Point taken! T3 it is :D
---------
lifeofandreas.com

Gi gass
---------
Post Reply