I dag mistet jeg all drift til forhjulene. Jeg kan skifte gir uten bruk av clutch. Kan det være clutch eller høyre drivaksling? Jeg jekket opp høyre side og hører kilkkelyder når jeg dreier hjulet.
Any tips?
Ingen fremdrift.
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Re: Ingen fremdrift.
Du har alt svaret. Flensen på høyre side av kassa er nok synderen
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
-
MostlyHarmless
- -

- Car: Passe jålete T4 Caravelle 2002 :-)
Fant du ut av det?Indian wrote:I dag mistet jeg all drift til forhjulene. Jeg kan skifte gir uten bruk av clutch. Kan det være clutch eller høyre drivaksling? Jeg jekket opp høyre side og hører kilkkelyder når jeg dreier hjulet.
Any tips?
Jeg hadde også et havari på vei inn i Sinsen (!) noen hundre meter hjemmefra og måtte ringe konebilen for litt tauehjelp litt tidligere i våres.
Min lokale helt kommenterte bare tørt "næh.... jeg tipper det bare er den vanlige greia med høyre drivaksel" når jeg var bekymret for girkassa...
Min bil stoppet ikke bare ut av det blå da.... var godt akkompagnert av rasle, knake og metallknekkelyder... vart litt skræmt da ja
mvh.
Arild
Han som fant opp hjulet var ganske smart.
Han som fant opp de tre andre var et geni.
Han som fant opp de tre andre var et geni.
-
Indian
- -

- Car: Multivan 2002 2,5 TDI
- Phone: 46426546
Ingen fremdrift.
Det var lagring til høyre akslingen. Jeg har byttet lageret og akslingen er klar for montering. Jeg hadde en del lyder i ca 1 år men klarte ikke å lokalisere lydene. Lydene kunne sammenlignes med knekte spiralfjær. De kom og gikk. Jeg kjørte ca 20,000 km med lydene.Indian wrote: Fant du ut av det?
Jeg hadde også et havari på vei inn i Sinsen (!) noen hundre meter hjemmefra og måtte ringe konebilen for litt tauehjelp litt tidligere i våres.
Min lokale helt kommenterte bare tørt "næh.... jeg tipper det bare er den vanlige greia med høyre drivaksel" når jeg var bekymret for girkassa...
Min bil stoppet ikke bare ut av det blå da.... var godt akkompagnert av rasle, knake og metallknekkelyder... vart litt skræmt da ja [emoji6]
mvh.
Arild

Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Indian
- -

- Car: Multivan 2002 2,5 TDI
- Phone: 46426546
Akslingen er ferdig montert og bilen er friskmeldt....det tok litt tid å montere de to boltene på lagerholder. Pass på å ta bilde av den gamle så du vet hvilken hull av 4 som skal brukes.