T 4 California coach
T 4 California coach
Når jeg kobler til 220 v virker ikke laderen. Er der automatsikring som kan ha slått seg ut ?. Hvis der ikke er automatsikring noen tips for å få den til å fungere ?
-
Rudeboy
- -

- Car: T4b California Coach syncro
- Phone: 666
Re: T 4 California coach
Det kan være laderen, som i seg selv er mer enn "bare en batterilader". Om den er defekt er det opptil flere som tilbyr fabrikkny til X antall hundre euro.
Du kan feilsøke i veggen fra 230V-inntaket og til der Ladegerät. Inne på selve kretskortet i den svarte boksen vil du sesikringer og du ser naturligvis også de andre komponentene men her er greia, da...
-er du skikkelig "heldig" har du blåst en kondensator eller to på kretskortet. Da må det feilsøkes og finnes nye deler osv osv.
Det er etpar tråder her og flerfoldige online om dette forhatte portugisiske produkt fra Phillips benevnt der Ladegerät. Jeg feilsøkte og byttet deler, tok borti fem og et halvt år før jeg kom i mål men andre kan garantert gjøre dette kjappere. Trur jeg ga 480,- for alle tre elektrolyttkondensatorne som røyk (sic) hos meg samt loddetinn og porto
Det knuser de borti NOK 6.000,- som Harald A. Møller i sin tid "foreslo" prisen kunne bli ovenfor meg, eller de €399,- som Güntzl på Classic Parts (dot de) skal ha. Tidvis var det fristende å svippe innom Güntzl når jeg nå engang pleide være i Tyskland en gang i året..
Kryssjekk : -batteriet lades under kjøring ? Du kan eventuelt anvende en vanlig batterilader til dette, om det kun er ladinga til fritidsbatteriet som mangler. Men om du f.eks har lys i taket, spenning i B-stolpen og kjøla går så vet du i det minste hvilke monent kretskortet fremdeles leverer strøm til
Du kan feilsøke i veggen fra 230V-inntaket og til der Ladegerät. Inne på selve kretskortet i den svarte boksen vil du sesikringer og du ser naturligvis også de andre komponentene men her er greia, da...
-er du skikkelig "heldig" har du blåst en kondensator eller to på kretskortet. Da må det feilsøkes og finnes nye deler osv osv.
Det er etpar tråder her og flerfoldige online om dette forhatte portugisiske produkt fra Phillips benevnt der Ladegerät. Jeg feilsøkte og byttet deler, tok borti fem og et halvt år før jeg kom i mål men andre kan garantert gjøre dette kjappere. Trur jeg ga 480,- for alle tre elektrolyttkondensatorne som røyk (sic) hos meg samt loddetinn og porto
Det knuser de borti NOK 6.000,- som Harald A. Møller i sin tid "foreslo" prisen kunne bli ovenfor meg, eller de €399,- som Güntzl på Classic Parts (dot de) skal ha. Tidvis var det fristende å svippe innom Güntzl når jeg nå engang pleide være i Tyskland en gang i året..
Kryssjekk : -batteriet lades under kjøring ? Du kan eventuelt anvende en vanlig batterilader til dette, om det kun er ladinga til fritidsbatteriet som mangler. Men om du f.eks har lys i taket, spenning i B-stolpen og kjøla går så vet du i det minste hvilke monent kretskortet fremdeles leverer strøm til
Jeg plugget i 220 v kontakten. 220 v kontakten inne i bilen gir strøm. Brukte kjøleboksen samt en annen kjøleboks og om morgenen var der ikke start på bilen. Kjøpte en liten lader hos Clas Ohlsson som jeg koblet på forbruksbatteroet og stikkontakt i 220 v uttaket i bilen og det funket. Så på displayet over speilet at den lå på 12,5 v og under kjøring krøp den opp på 14 v. Bør jeg sette på lader på dét andre batteriet og ?
-
Rudeboy
- -

-Det kommer an på hva det andre batteriet sier det har av spenning. Der ladegerät sin batterilade-del kan være gåen om verdiene tilsier så 
Ok. Hvordan måle om batteriet er gåent ?
-
Rudeboy
- -

Batteriet som sådan måler du vel på batteripolene, men om der Ladegerät ikke vil tilføre ny spenning går jo verdiene på batteriet ned (vises i displayet over sladrespeilet).
Viser lading på displayet. Gjelder det begge batterier ?. Uansett takk for.nyttig info
-
Rudeboy
- -

Displayet gjelder campingdelen av bilen.
Ok. Lurer da på hvorfor startbatteriet var tomt før jeg satt lader på dette. Displayet viste hele dagen når lader sto på ca 12.5 v og ved kjøring med 2 kjølebokser 13.7 v og når begge var av 14.3 v
-
Rudeboy
- -

Startbatteriet har ingenting med displayet å gjøre.
Du satte last av to kjølebokser på sigarettenneren ? Det går fra startbatteriets strømforsyning ut til dashbordet. Kontakten i B-stolpen går til fritidsbatteriet.
Mye av dette står i brukerhåndboka, ikke det at jeg fikk med manual som er til min '00 CC syncro - istedet fikk jeg til forrige versjon fra Westfalia
Peter her på forumet har den utgaven CC, jeg tar det for gitt at han stiller på Drammenstreffet om ca en måneds tid.
Du satte last av to kjølebokser på sigarettenneren ? Det går fra startbatteriets strømforsyning ut til dashbordet. Kontakten i B-stolpen går til fritidsbatteriet.
Mye av dette står i brukerhåndboka, ikke det at jeg fikk med manual som er til min '00 CC syncro - istedet fikk jeg til forrige versjon fra Westfalia