Ser at jeg ikke har vært særlig flink med updates her, men har heller ikke brukt bilen siden i fjor (mer om det lenger ned i innlegget).
Har fått laget noe dekor på bilen, tok sin tid å spore opp en folie som var (noenlunde) fargematch til bilen!

Men fant til slutt, så siden jeg jobber med folie og dekor så fikk jeg iallfall dekorert den littegrann i første omgang:
Og som en julegave til meg selv så bestilte jeg en cartoon-tegning av bilen laget av en flink illustratør, han fikk med alle detaljene, inkl vippen på camping-takluka
En jeg kjenner her har noen fantastisk gode Recaro Ergomed ES seter i T5'en sin, og etter å ha prøvesittet de for noen år siden, har jeg ikke kommet over sittekomforten i de setene. Så har hatt et halvt øye med på finn.no og tilsvarende salgskanaler i lengre tid. Og i høst så kom jeg over ett sånt sete. Prisen var meget levelig, men det var langt unna. Typ 10 timers kjøretur. Men fikk ordnet "haik" med en slektning som kjører tungtransport mellom vest og øst, så det ordnet seg fint! Men disse finner man sjeldent til salgs i par på bruktmarkedet, og det tar seg jo absolutt best ut med 2 like stoler.. Så da ble det å følge ennå litt mer på finn. Og kom faktisk over ett som var helt identisk, og rett i nærheten! Dvs 2 timer + en ferjetur unna

Så fikk tilslag på det også, og da var begge to på plass

Det som gjenstår nå er å få tak i et par med understell for T4. Men det lar seg nok løse det også.
Her er bilder av de to stolene, helt identiske i både farge og mønster.
Det er blant det positive, nå kommer det negative som er grunnen til at bilen ikke har blitt brukt på lenge.
Hadde den på eu-kontroll i fjor høst, det var ikke mye å utsette på bilen, 3stk 2'er feil på en 20 år gammel bil er meget greit, spesielt når 2 av de er så enkelt å fikse som fukt i et tåkelys og en fløyte som ikke virker.
Men det var det siste punktet som var utfordrende, spesielt når årsaken ble funnet.
Fikk opp feilkode på abs-sensor høyre foran, som jo er en smal sak å fikse. Sensor ble byttet, men feilen forsvant ikke. Diagnosen ga utslag på sensorfeil, og low supply voltage til abs-enhet. Og det var det siste som var problemet. Det viser seg at det har kommet fuktighet nedi stikket til abs-modulen, som over tid har gjort at flere av pinnene har irret helt i stykker..
Så her er det ikke noen quick fix. Må nok få tak i en ny/brukt abs-enhet, og nytt stikk. Nå har ikke denne kostnaden blitt prioritert av flere grunner, men skiltene er iallfall forlengst levert inn og bilen har i senere tid fungert mest som lagringsplass utenfor jobben. Har med jevne mellomrom hatt den i gang og kjørt noen runder inne på området for at den ikke skal stå seg i hjel, men den hadde nok hatt godt av å blitt fikset og tatt i regelmessig bruk igjen.
Virker som T4 med ABS-bremser er i mindretall, det har vært iallfall 6-7stk T4 ute på den lokale bildemonteringen her på den tiden jeg har vært på jakt etter modul og ledningsnett, men ingen med ABS..
Så er fremdeles på jakt