Alert! Ikke T4 - men Touareg!
Alert! Ikke T4 - men Touareg!
Hoy! Har prestert å kjøpe en 2005 touareg, og har en del spørsmål: når det gjelder register tannhjul, er det skiftintervaller på dette? Er snakk om en r5 på 174, samme som sitter i mange T5, noe man bør være obs på?
Alle innspill mottas med takk!
Alle innspill mottas med takk!
Pål Strand
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Re: Alert! Ikke T4 - men Touareg!
Huff...
Det er vel lurt å tenke intervall på vannpumpe her og tenker jeg, så du slipper vann i olja
Det er vel lurt å tenke intervall på vannpumpe her og tenker jeg, så du slipper vann i olja
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
Det er notert! Har gått 170’ km, med servicehistorikk. Har allerede funnet ut at jeg antagelig må bytte hjullager. Dempere på glassluke må byttes. Ellers virker bilen relativt tight og grei. Hva er typiske feil på disse? Er jo en jævlig grom bil ellers!
Pål Strand
-
Rudeboy
- -

- Car: T4b California Coach syncro
- Phone: 666
Er det ikke underseksjon på forumet VWnorge ? De dekker jo samtlige modeller Volkswagen har produsert, ligger jo i navnet.
Mener det er en Touaregklubb her til lands, forresten. VACN-medlemsskapet hjelper nok åkkesom.
Tøff bil, da. (bilder! kanskje i Diverse T2 ?) Blir heving og grøvere dekk nå, da ?
Mener det er en Touaregklubb her til lands, forresten. VACN-medlemsskapet hjelper nok åkkesom.
Tøff bil, da. (bilder! kanskje i Diverse T2 ?) Blir heving og grøvere dekk nå, da ?
-
Der Postmeister
- -

Aldri likt de. Synes kun de er vulgært klumpete, slaskete å kjøre, trange inni, slapt designet og står så langt unna det jeg forbinder med VW som overhodet mulig. Den eneste jeg liker av de er prototypen på museet.
Har du luftfjæring så veit jeg både VW og Audi har hatt trøbbel med lekkasjer i disse belgene. Og det virker som om det er uavhengig av godt vedlikehold eller ikke. Rett og slett noe som kan skje.
Det er og to forskjellige boltsirkel på hjula på disse. Husker ikke lengre hvilken utgave som hadde hva, men den ene hadde Porsche sin 5x130. Trur det var en av de med største motorene i bensin, men det er for lenge siden jeg jobba på VW nå så husken er rusten.
Gearkassa var vel japansk, så den holder vel ant.
De var vel revolusjonerende på en del kjøreegenskaper ifht mye anna i samma leia når de kom.
Har du luftfjæring så veit jeg både VW og Audi har hatt trøbbel med lekkasjer i disse belgene. Og det virker som om det er uavhengig av godt vedlikehold eller ikke. Rett og slett noe som kan skje.
Det er og to forskjellige boltsirkel på hjula på disse. Husker ikke lengre hvilken utgave som hadde hva, men den ene hadde Porsche sin 5x130. Trur det var en av de med største motorene i bensin, men det er for lenge siden jeg jobba på VW nå så husken er rusten.
Gearkassa var vel japansk, så den holder vel ant.
De var vel revolusjonerende på en del kjøreegenskaper ifht mye anna i samma leia når de kom.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
-
Rudeboy
- -

Apropos luftbelg, og her må jeg referere til VBF for ytterligere men på Land Roover Discovery fra 90-tallet kom innførselen for LR-folket mtp luftbelg. Der viste det seg at tilførsel av smuss, støv, sand/tilsv og småstein gjorde at belgene ble gnagd høl i men jeg mener det fantes løsninger ut over å spyle ofte.
Husernte hva. Vil tro at Touaregklubben har mer på spec.
Husernte hva. Vil tro at Touaregklubben har mer på spec.
Må sjekke opp nevnte klubb. Ufornuftig bilkjøp, men veldig god å kjøre! Har nok ikke kjøpt denne hvis jeg ikke hadde kunnet skru selv. 
Pål Strand
-
Rudeboy
- -

Ufornuftig, du lekså - du kan jo dra jumbojets nå
Veit aldri når det kan komme til nytte. Kos deg, du har fin bil.
Veit aldri når det kan komme til nytte. Kos deg, du har fin bil.
Han her har kvitteringer for 200 000 kr i rep. og service av sin 2006 Touareg siste 4 år...
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=123885824
- 03 T4b Transporter Syncro 2.5 TDI AXL
- 99 T4a Transporter Syncro 2.5 TDI ACV
- 98 T4b Caravelle 2.5 TDI ACV
- 99 T4a Transporter Syncro 2.5 TDI ACV
- 98 T4b Caravelle 2.5 TDI ACV
Det er nok ikke problem å bruke penger på bil, hvis man overlater alt til merkeverksted! 
Pål Strand
Hjullager friskmeldt! Var selger som ikke hadde stramma hjulboltene, samt brukt feil hjulbolter! Rakk jo selvfølgelig å bestille verktøy og deler for dette. Nesten så man håper at det ryker et lager.... 
Pål Strand
-
MostlyHarmless
- -

- Car: Passe jålete T4 Caravelle 2002 :-)
Tja er vel ikke så galt det på en VW fra sitt 8. til 12. år.Harald wrote:Han her har kvitteringer for 200 000 kr i rep. og service av sin 2006 Touareg siste 4 år...![]()
Mitt første Faenskap klarte det fra den var 3 til 8 år.
Jeg har også hatt årntli lyst på denne bilen lenge...... men erfaringene med T4 skremmer på utgiftsiden.
Det var en Touareg på finn i vinter - tyskimportert der tyskeren virkelig hadde hatt skrivekløe når han fylte ut ekstrautstyrsskjemaet. Det var vondt å se den gå til en annen.... men den var for liten for en familie på fem. I stedenfor å plage selger med et kanskje kjøp tok jeg med familien til nærmeste Møller butikk da det stod en Touareg der. Da fant jeg meg selv i en situasjon der jeg skulle ut av gårdsplassen og ikke husket veien til nærmeste Møller 4km unna lenger
Personlig syns jeg VW har vært heldigere med designet på Touareg enn Posche har vært. Men jeg er såpass skremt av verkstedhyppigheten til VW at jeg spør alle verksteder om MB GL.... går visstnok ikke like ofte i stykker meen deleprisene til en premium kjerre er ganske skremmende når noe først skjer. Så da pekte jeg på en AT modda LC vi passerte til kona. Var ikke bastant nei og det er en Toyota på godt og vondt (kjedelig bil som fungerer....der den siste egenskapen er sårt savnet nå). En AT LC kan være et alternativ når eldstemsnn flytter ut:-) men så er det da at det ikke finnes noe bedre enn en T4 som fungerer !
Touareg passer jo ikke helt inn i T4 forum-tråd..... men bilen fenger jo mange her og når først tråden er her så meld gjerne en link til andre forum du finner og fortsetter din søken etter kunnskap om Touareg'en di n
Mvh.
Arild
Han som fant opp hjulet var ganske smart.
Han som fant opp de tre andre var et geni.
-
MostlyHarmless
- -

- Car: Passe jålete T4 Caravelle 2002 :-)
Det ble nevnt over at belgene til hjulopphenget ryker med jevne mellomrom og at dette er svindyrt å fixe.
Noen jeg snakket med sa at det skyldes møller. De prøver seg på å bytte hele belgen selv om det er en liten nippel som har knekt. Fix dette selv eller få noen andre enn Møller til å fixe så koster det småpenger. Nå skal ikke jeg si at Møller bare bytter nippel til prisen av to belger.... men jeg ville heller ikke overrasket om det var rutime heller.
Men ikle alltid er det bare å bytte nippel - og da ryker det nok en del kroner for rep....
Noen jeg snakket med sa at det skyldes møller. De prøver seg på å bytte hele belgen selv om det er en liten nippel som har knekt. Fix dette selv eller få noen andre enn Møller til å fixe så koster det småpenger. Nå skal ikke jeg si at Møller bare bytter nippel til prisen av to belger.... men jeg ville heller ikke overrasket om det var rutime heller.
Men ikle alltid er det bare å bytte nippel - og da ryker det nok en del kroner for rep....
Han som fant opp hjulet var ganske smart.
-
Der Postmeister
- -

Belgene har ikke bare VW og de ryker på de andre merkene og. 
Jeg trur faktisk at norsk saltpolitikk faktisk kan være en årsak her og. Uten noe belegg for noe som helst.
Jeg trur faktisk at norsk saltpolitikk faktisk kan være en årsak her og. Uten noe belegg for noe som helst.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter