Ladeaggregatet funker ikke. Har satt på en vedlikeholdsladet til startbatteriet og til 220 v kontakten i bilen og landstrøm til støpselet bak i bilen. På displayet ved vinduet viser et batteri som visstnok betyr at det er kun batterostrøm som brukes og under batteriet en liten vertikal strek og til høyre for den en lang vertikal strek. Betyr dette at batteriet er fulladet selv om det viset 11,2 v på displayet.?
Og vil vedlikeholdsladeren greie å holde starstrøm selv om kjøleboks + tilleggsboks er tilkoblet ?
Sforbukstrøm
Re: Sforbukstrøm
Batteriet er nok helt utladet da displayet viser 11,2 V! Du må se å lade det med en skikkelig batterilader med en eneste gang. Et batteri som står utladet sulfaterer i stykker platene inni, slik at det ikke kan ta ladning lenger. Et blybatteri er fulladet ved 12,8 V hvilespenning, og helt utadet ved 11,8 V. Du må vite hvor mange Ampere din lader kan levere for å vite det. Kjøleskapet trekker 4,5 A når kompressoren er på.
- 03 T4b Transporter Syncro 2.5 TDI AXL
- 99 T4a Transporter Syncro 2.5 TDI ACV
- 98 T4b Caravelle 2.5 TDI ACV
- 99 T4a Transporter Syncro 2.5 TDI ACV
- 98 T4b Caravelle 2.5 TDI ACV
-
Rudeboy
- -

- Car: T4b California Coach syncro
- Phone: 666
Nu er vel fremdeles ett av problemene ved det noe forhatte der Ladegerät at det på tross av navnet, som jo betyr "batterilader" at det ikke bare er en batterilader.
Den styrer litt til. Skulle man bare hive i en batterilader for kun å få lading ved påkobla landstrøm, ville jeg kunne bruke både en og to av de laderne jeg nå bestitter i Vidvandre. Men fordi det da ville krevd nødløsninger for å dekke alle funksjoner der ladegerät dekker, fikset jeg kretskortet ved å bytte ut blåste kondensatorer og fikk deretter god bistand av en ingeniørutdanna loddeboltsvinger i familien.
Men at spenningen er noget låg når du har 11.2V sier jeg meg enig i. Tar batteriet lading i det store og hele, forresten ? Krever sikkert desulfatering både en og to og tre ganger, det er forresten måten jeg berget det batteriet jeg måtte bytte nå.
Heldigvis finnes alle komponentene til kretskortet for salg bare man finner en okay elektronikkleverandør som selger til privatpersoner, jeg husker dessverre ikke hvem jeg handlet fra.
Den styrer litt til. Skulle man bare hive i en batterilader for kun å få lading ved påkobla landstrøm, ville jeg kunne bruke både en og to av de laderne jeg nå bestitter i Vidvandre. Men fordi det da ville krevd nødløsninger for å dekke alle funksjoner der ladegerät dekker, fikset jeg kretskortet ved å bytte ut blåste kondensatorer og fikk deretter god bistand av en ingeniørutdanna loddeboltsvinger i familien.
Men at spenningen er noget låg når du har 11.2V sier jeg meg enig i. Tar batteriet lading i det store og hele, forresten ? Krever sikkert desulfatering både en og to og tre ganger, det er forresten måten jeg berget det batteriet jeg måtte bytte nå.
Heldigvis finnes alle komponentene til kretskortet for salg bare man finner en okay elektronikkleverandør som selger til privatpersoner, jeg husker dessverre ikke hvem jeg handlet fra.
Laderen gir 8 a. Er en defa smartlader. Når jeg kjører viser displayet over speilet 14,2 v med 2 ljølebokser på. Det samme viser forbuksbatteriet