Rust og div.
Rust og div.
Tenkte å bytte olje på dokan tidligere idag men sliter med å få åpna tappepluggen .. jeg studerte litt her inne og fikk et par gode tips for å få den ut. Men nå er ikke det det største problemet lenger for mens jeg lå under der og plagdes la jeg merke til at rammevangen ( hvis det er det det er, går rett under batteri) så mer ut som kjeks... skumle greier det med EU like rundt hjørnet. Forrige eier fortalte at bilen gikk igjennom EU som den er og jeg nekter å tro at dette har skjedd kun de siste to årene. Så håpet mitt er at dette kanskje ikke er noe kritisk... det er også hull i venstre kanal men dette er kanskje ikke noe problem da bilen er litt annerledes oppbygd mtp. Ramme bak under platten... noen som skjønner hva jeg snakker om og vet om bilen blir dømt nord og ned på EU kontroll eller den kommer igjennom?
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Re: Rust og div.
De legger som regel ikke merke til den vangen ettersom så mange med rust her blir godkjent. Dette er et rustproblem på norske biler i allefall. Før eller senere.
Men at den bør fikses er vel lurt å tenke på. Det er vel en del av det som tar imot ved en krasj på hjørnet.
Men at den bør fikses er vel lurt å tenke på. Det er vel en del av det som tar imot ved en krasj på hjørnet.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
Ja, må vel gjøre noe med det, bare ikke tid akkurat nå... er vel storarbeid det må vel ned med hele fronten... greit det men verre for hobbymekanikeren å sveise på ny vange ser jeg for meg... hva med kanalen? Skjønner ikke helt om jeg har ramme eller selvbærende eller kanskje litt av hver??
-
Rudeboy
- -

- Car: T4b California Coach syncro
- Phone: 666
Kanalen er ikke selvbærende men går fram til litt oppå hjulbuen.
Veng.no har nye til en skjit & ingenting, T4a som T4b.
Veng.no har nye til en skjit & ingenting, T4a som T4b.
Har fått tak i kanal på bildelhandel.no var ikke dyrt nei!
Værre med bjelke/innerskjerm foran... finner ingen deler der... kun i plastikk.
Værre med bjelke/innerskjerm foran... finner ingen deler der... kun i plastikk.
Jeg fant noe som heter tverrbjelke på eurodel.no ligna fælt og skal ikke sveises... men vet ikke helt om det er riktig... kosta over 1000kr så blir en vurderingssak å kjøpe bare for å se om det er riktig del... er vel 14 dager bytterett på denne å... på ETKA ser det ut som innerskjermen og det fremover er et stykke men finner ingen produsenter på ettermarkedet desverre...
Sånn du tenker på?
https://www.justkampers.com/701-803-705 ... -2003.html
Den delen må sveises i ene enden.
https://www.justkampers.com/701-803-705 ... -2003.html
Den delen må sveises i ene enden.
Ja var den jeg fant på eurodel, veng har den også. Men usikker på om det er den jeg skal ha... litt gammel tectyl i veien men ser ut som den går fra innerskjerm under batteri og ender helt i hjørnet.