Lys i instrumentpanel, jordingsproblem?

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
Helgeo
Car: T4 TDI 102 Syncro Lang - 2000

Lys i instrumentpanel, jordingsproblem?

Post by Helgeo »

Kjørte med henger i helgen, i det jeg plugget i hengerkontakten forsvant bakgrunnslyset i instrumentpanelet. Høyre baklys virket heller ikke lenger. Baklyset kan ha røket tidligere, men tror det også virket frem til hengerkontakten ble plugget inn.

Bilen ble EU-godkjent for bare et par uker siden så da var alt av lys i orden, mener de sjekker hengerkontakten også på EU-kontroll?

Tenkte først at det var pæra til instrumentpanelet som var gåen, men da jeg leverte hengeren tilbake i dag merket jeg at lyset i instrumentpanelet blinket i takt med venstre blinklys. Dette skjer kun når hengerkontakt er plugget inn. Uten henger så er det ikke lys i instrumentpanelet i det hele tatt.

Høyre blinklys på hengeren virket ikke, og det ble heller ikke lys i instrumentene når jeg blinket til høyre.

Så hvor skal jeg begynne å lete her? Kan det være noe så enkelt som en jordingsfeil? Det kan vel ikke være snakk om en sikring?

Bilen er en 2000 modell T4 Syncro.
t21500
-
-
Phone: 9081tjueen99

Re: Lys i instrumentpanel, jordingsproblem?

Post by t21500 »

Ville selv ha starta med sikring, deretter hengerkontakt på bil, så hengerkontakt på henger. Finner du ikke noe da, vel..... da vet jeg ikke!
Pål Strand
Helgeo
Car: T4 TDI 102 Syncro Lang - 2000

Post by Helgeo »

Det var sikringen for høyre baklys som var gåen, byttet den og vipps så var det både 2 baklys og instrumentlys igjen :)
kennyeh88
-
-
Car: VW Caravelle 2.5 TDI 4 Motion
Phone: 46656525

Post by kennyeh88 »

Har samme utfordring her. Kjørte med henger idag. Fri førr venstre baklys og instrumentlys. Klokken hadde nullstilt seg. + parklys venstre hovedlykt som er i LED.

Er pærene gåen i instrument eller er det noe annet lurerier ?

Hvor er sikring til venstre bak lys? Har sjekket alle med feiltema sikringstester, alle sikringene lyser. Anyone?

Sent from my iPhone using Tapatalk
Kenneth Thomassen
1999 Caravelle 2.5 TDI Comfortline Syncro (solgt)
2007 Caravelle 2.5 TDI 4 Motion
Post Reply