Startproblrm
Startproblrm
Bilen hadde stått på lading natten over med kjøleboks innkoblet. Displayet viste 13.5 volt. Etter litt kjøring parkerte jeg og hadde ingen start. Ved flere forsøk startet den. Kjørte en liten tur og det samme gjentok seg. Kjørte 40 mil og da jeg parkerte forsøkte jeg og starte igjen og ingen problem denne gang. Noen ide om hva dette skyldes?
-
Rudeboy
- -

- Car: T4b California Coach syncro
- Phone: 666
Re: Startproblrm
Utlading og at du ved å kjøre 400km fikk ladet.
Som NAF engang sa det, så må du kjøre et bra stykke før du har begynt å lade batteriet og ikke minst inntil batteriet har fått det som det trenger - de nevnte Oslo - Trondheim i sitt eksempel.
En enkel cTEC-lader hjemme (eller "på jobb") vil kunne tilføre spenningen batteriet trenger). Så kan du lade en og annen gang om det bare er småturer eller om bilen står over tid.
Som NAF engang sa det, så må du kjøre et bra stykke før du har begynt å lade batteriet og ikke minst inntil batteriet har fått det som det trenger - de nevnte Oslo - Trondheim i sitt eksempel.
En enkel cTEC-lader hjemme (eller "på jobb") vil kunne tilføre spenningen batteriet trenger). Så kan du lade en og annen gang om det bare er småturer eller om bilen står over tid.
Dette er en California coach camping bil. Det fastmonterte ladeaggregratet funker ikke så jeg tenkte at dette ble kompensert ved å montere en vedlikeholdslader av merke defa. Dette har stått på når jeg er tilkoblet 220 v og i displayet viste 13.5 volt og under kjøring viser også displayet 12.9 v til 13.5 v med kjøleboks innkoblet. Bilen hadde stått med vedlikeholdslader natten over og starter med en gang. Kjørte en liten tur med kjøleboks på og den stop på under parkering på ca 1 time. Stopper på fergekaien og ved start ikke liv når ved bruk av tenningsnøkkel. Ingen tegn på mangel av strøm. Startet etter å ha prøvd noen ganger. Parkerte på ferga, over fart 3 time og ingen start før å ha prøvd flere ganger. Imorges starter den på første. Kan det være dynamo som begynner å ta kveld
-
Rudeboy
- -

- Car: T4b California Coach syncro
- Phone: 666
Der ladegerät ? Det er til fritidsbatteriet og ikke kobla den veien til startbatteriet, som du bruker ved start av motor.
Men, jo, det kan være dynamo, det kan være kablinga til dynamo eller noe annet.
EDIT - panelet i taket er for fritidsbatteriet, så er det nevnt.
Men, jo, det kan være dynamo, det kan være kablinga til dynamo eller noe annet.
EDIT - panelet i taket er for fritidsbatteriet, så er det nevnt.
Hørte hyling fra viftereim. Kan det være så enkelt at det er denne som er årsaken?