Kjelle wrote:Sier du at visst en kjøper bildeler i Danmark, sender dem til Sverige og henter dem der slipper en å betale moms til noe land?
Hvordan får du det til?
Alle 3 landene har vel ca samme prosentsats når det gjelder moms...25%
litt OT men kjelle... kan ikke du legge ut en bråta med bilder av den caraten din... er fryktelig nysgjerrig på den...
-19 Tesla model 3 LR
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro
Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
steinn wrote:Nei, men du sparer norsk moms (og evnt. toll hvis det på enkelte varer påkommer). Nå er jo momsen i ditt tilfelle bare litt over 140 kr, så det vil jo ikke lønne seg å gjøre dette. Hvis du ikke allikevel skal til Sverige da. Når det er sagt, skal du ha nye sommerdekk? Da lønner det seg til de grader - sjekk prisene i Tyskland og Danmark
Du mener kanskje varer som man må betale norsk moms på, oppå den utenlandske momsen? Men som fremkommet på denne tråden, så er tydeligvis bildeler tollfritt, og at momsen kun skal betales en gang. Så hva mener du egentlig da? Er det noen krypehull her : :!: :
Christer Dirfeldt
-90 Caravelle Syncro 1,6TD/ -96 Passat 1,9TDI
Snart også -03 Skoda Oktavia 1,9TDI
Jeg vet egentlig ikke hva jeg sier jeg! Vet bare at varer sendes moms- og tollfritt mellom EU-land og at det er BETYDELIG billigere å hente dem på et postkontor i Sverige. Det er en vanlig praksis som det faktisk er opplyst grundig om i avisene. Postkontoret på Årjäng (tror jeg det var) for ofte bildeler (dekk, MOTORER o.l.) poste restante til nordmenn nettopp fordi de sparer tildels store penger på det. Hvordan det fungere i praksis vet jeg ikke.
Lær av andres feil, dine egne kan koste deg livet!
88 T3 syncro, 1,9 TDK
89 T3 syncro 1,9 TDI
90 T3 syncro doka 2,1 112 hk
90 T3 syncro halvpanel, dobbeltdører 1,6 TD
07 Ford Ranger
Member of Team Syncronaut, kaffe- og kartbordgjengen.
Der var den en artikkel ja. Snakket med en i dag som er litt inne i økonomi. Han sa at den muligheten han tenkte på er å få varen sendt til Sverige og så offisielt føre den ut av landet derfra (mao inn i Norge). Da skal det trekkes fra svensk moms og ikke legges på norsk hvis du er under de angitte beløpsgrensene. Han garanterte ikke at det gikk, men det høres logisk ut. Vips ytteligere 25% spart.
88 T3 syncro, 1,9 TDK
89 T3 syncro 1,9 TDI
07 Ford Ranger
Ørjan wrote:spørs litt hvor dyre delene er. med tanke på om du sparer 200kr eller 5000kr liksom
Enig, nevnte det litt tidligere. han vil spare mellom 140 og 150 kr., så der er det lite å hente. Vel og merke hvis han allikevel ikke skal til Sverige.
88 T3 syncro, 1,9 TDK
89 T3 syncro 1,9 TDI
07 Ford Ranger
Skal til Sverige på bryllup i mai, så det går jo ann å prøve dette, lell om det ikke er så mye å spare denne gangen. Men da har man litt rutine til en annen gang
Christer Dirfeldt
Når jeg sjekket kommentarene under den artikkelen, så viste det seg at ved bestilling fra/til EU-land, så legges momsen på fra selger. Men den dras av ved frakt til ikke-EU-land, der landets mva legges på isteden. Men det lønner seg kanskje når det ellers legges på dobbel moms? Men da ikke bildeler som tidligere nevnt. Ja ja, sånn var det med det
Christer Dirfeldt