Jeg skal bytte ut dempere og fjærer på min -86 Caravelle Syncro, og det er ikke enkelt å finne noe konkret.
Mange meninger, det virker som det meste er tilpasset campere, altså blir i stiveste laget for vanlige kassebiler.
Trailmaster er en enkel løsning, men det er mange som synes de er for stive for vanlige non-campers. TÜV-papirer på heving er et stor pluss.
Old Man Emu dempere skal visstnok være tilpasset tung last de også, og så har man utfordringen med å finne egnede fjærer.
Bilstein B4/B6 er et alternativ, men igjen, fjærer.
Gowesty har fjærer, både tilnærmet original høyde, og +1,5". Men; laget for campere, ergo, stive.
Det finnes noen coilover-kit og, samt FOX-dempere, men 20k ++ er ikke aktuelt å legge i dette.
Jeg vil ha noe som er komfortabelt på ujevne veier, fungerer offroad, men samtidig kan kjøres langt på asfalt uten at man velter i svingene.
Ber man om for mye?:)
Oppgradere fjærer/dempere non-camper Syncro.
-
32bGTSyncro
- -

- Car: T3 Caravelle Syncro
Re: Oppgradere fjærer/dempere non-camper Syncro.
Trailmaster har to varianter. Ett HD sett for campere og andre tunge biler, og et for lettere Transportere/Caravelle.
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
-
32bGTSyncro
- -

Ja, vet at det er to forskjellige typer. Men er en del amerikanere som mener at selv non-HD TM er for stivt for en ulastet kassebil.
Jeg er klar over at det er galskap å høre på amerikanere når det kommer til understell, men kunne jo hende det var noen her inne som hadde innspill:)
Jeg er klar over at det er galskap å høre på amerikanere når det kommer til understell, men kunne jo hende det var noen her inne som hadde innspill:)
Jeg har standardutgaven på min Multivan med hevetak og den er nå litt myk bak. Multivan med hevetak er nok egentlig best tjent med HD-utgaven.
Syns bilen var helt suveren med dette oppsettet da den "bare" var en tom Caravelle. Nå skulle jeg ønske jeg gikk for HD settet.
Syns bilen var helt suveren med dette oppsettet da den "bare" var en tom Caravelle. Nå skulle jeg ønske jeg gikk for HD settet.
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
-
32bGTSyncro
- -

Hm, kan hende TM non-HD er veien å gå da. Som sagt, er en lettvindt løsning kontra å finne opp kruttet på nytt.
Jeg er i tillegg litt usikker på om bilen tåler +40mm, men det er kanskje bare en vanesak.
Måtte prøve med jekken i helga, normal samt +40mm:

Jeg er i tillegg litt usikker på om bilen tåler +40mm, men det er kanskje bare en vanesak.
Måtte prøve med jekken i helga, normal samt +40mm:

Bare å montere håndtak på A-stolpen (likt som det på passaskjersia) og så må du huske det når du går ut, så du ikke går på trynet..
-
32bGTSyncro
- -

Ikke vær sarkastisk!Renax wrote:Bare å montere håndtak på A-stolpen (likt som det på passaskjersia) og så må du huske det når du går ut, så du ikke går på trynet..
Jeg liker ikke biler som ser ut som de er på stylter, må være et proporsjonalt forhold mellom hjulstørrelse/skjermstørrelse, og bakkeklaring.
-
Buss Marius
- -

- Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
- Phone: 92023467
18 tommer er jo vanlig SUV størrelse, så der er det masse å velge i blandt felger og dekk.32bGTSyncro wrote:Ikke vær sarkastisk!Renax wrote:Bare å montere håndtak på A-stolpen (likt som det på passaskjersia) og så må du huske det når du går ut, så du ikke går på trynet..![]()
Jeg liker ikke biler som ser ut som de er på stylter, må være et proporsjonalt forhold mellom hjulstørrelse/skjermstørrelse, og bakkeklaring.