Trenger litt ekspert hjelp nå.
Har søkt å lest litt på forumet, men står litt fast.
I senere tid har bilen nykket/fusket innimellom ved kjøring(føles som om den stopper i ett sekund for så å komme tilbake igjen). I forrige uke ble den også til tider tungstartet. Når den var varm startet den greit igjen etterpå.
Så en morgen var det slutt, den hadde ikke lyst lenger.
Nå har jeg prøvd diverse feilsøking, men kommer ikke videre. Det jeg hat funnet ut er at det kommer ikke diesel frem til dysene. Har testet rele' 109, dette virker. Magnetventil er jeg litt usikker på om er 100% frisk, skal selve tappen som stenger for dieselen henge fast i kroppen/spolen? Når jeg tar denne ut så henger den ikke sammen. Jeg hat testet den og deb trekker når den får spenning. Noen ganger når jeg slår på tenningen slår den inn/ut inn/ut osv.. (durer) relet ligger inne hele tiden. Måler også konstant spenning på spolen på ventilen. For å eliminere at denne lager problemer har jeg demontert selve tappen som stenger for dieselen. Kun selv kroppen som står i for å holde tett. Har prøvd å kinne noen battetier tomme men kommer ingen diesel til dysene.
Når jeg hadde ute ventilen kom det diesel ut av hullet/pumpa når jeg kinnet.
Filter er skiftet(fylt opp med diesel)
Den starter på startgass.
Begynner å få en mistanke om pumpa, men ville det da kommet diesel ut hullet til ventilen v/ kinning?
Det ble en lang historie, håper det er forståelig.
Alle tips mottas med takk