Når bilen sviver på tomgang så er det en veldig høy klirrelyd. Kan minne meg om eksosrør/plater som slår i hverandre. Kan det være inni et eksosrør? Tips?
Mvh
Endre
Ekstrem klirrelyd på tomgang 2,5 tdi
-
Rudeboy
- -

- Car: T4b California Coach syncro
- Phone: 666
Re: Ekstrem klirrelyd på tomgang 2,5 tdi
varmeplate som slår imot, kanskje ? Har hatt det ved nedføringa fra mansjett ved motor og langsetter røret ned og bak til det som går under bilen (dvs varmeplata lå mot røret over det man ser fra under bilen). Både på Kakemonsteret og Vidvandre.
Tynnplåt aluminium så en lang trepinne ovantifra var godt nok til å dytte vekk det som slo imot hos meg.
Tynnplåt aluminium så en lang trepinne ovantifra var godt nok til å dytte vekk det som slo imot hos meg.
-
Indian
- -

- Car: Multivan 2002 2,5 TDI
- Phone: 46426546
Kan du spille av lyden?endre s wrote:Når bilen sviver på tomgang så er det en veldig høy klirrelyd. Kan minne meg om eksosrør/plater som slår i hverandre. Kan det være inni et eksosrør? Tips?
Mvh
Endre
Der stopper kompetansen min ang spille av lydfil her...
-
Torle
- -

- Car: T4 2002
- Phone: 90994928
Innmat i katalysator kan lage mye lyd, lett dunking i kat når motor er slått av.
Dobbelmasse svinghjul kan lage mye lyd. Mest vanlig i det motor stoppes.
Dynamo, løpehjul, servopumpe, AC pumpe kan sjekkes ved å ta av vifterem og så starte motor.
Regreims og pumpereims løpehjul kan lage lyder.
Dobbelmasse svinghjul kan lage mye lyd. Mest vanlig i det motor stoppes.
Dynamo, løpehjul, servopumpe, AC pumpe kan sjekkes ved å ta av vifterem og så starte motor.
Regreims og pumpereims løpehjul kan lage lyder.
Tor-Ole Olsnes
Eks Multivan 2002 TDI 102
Eks Multivan 2002 TDI 102
Har forsket litt mere og funnet en defekt foring rett etter der hvor røret kommer nedunder bilen. Lyden forsvinner hvis eg dytter eller drar i den metallarmen som foringen skal stå i. Så da bestiller vi en sånn
Her ble det litt mere enn bare foring som måtte byttes. Hele den bakre potta ramlet fra hverandre så da ble den byttet samt alle oppheng. Nå står hjullager bak for tur. Noen i Rogaland som har verktøy til låns? Betaler selvfølgelig for lånet da verktøyet koster 1200kr på Biltema